Sponsorointi & Tapahtumat ry:n vuotuinen Spot Awards palkitsi torstaina viime vuoden parhaat sponsorointi ja tapahtumatoteutukset Suomessa. Tänä vuonna halutuimman pystin, Vuoden sponsorointiteko -palkinnon, veivät Lempäälän Ideapark ja salibandyseura Classic yhteistyöllään.
Ideapark ja Classic lanseerasivat Urheiluviihde keskelle kauppakeskuksen asiakasvirtoja -nimisen kokonaisuuden, jonka myötä tamperelaisjoukkue siirtyi pelaamaan kotiottelunsa kauppakeskukseen Bläk Boks -areenalle.
Yhteistyö voitti myös sarjan Yleisön suosikki, vuoden sponsorointinosto.
Vuoden sponsorointiteko -sarjan voiton myötä Urheiluviihde keskelle kauppakeskuksen asiakasvirtoja -kokonaisuus edustaa Suomea European Sponsorships Awards -kilpailussa, jossa palkitaan Euroopan parhaat sponsorointi ja tapahtumatoteutukset.
Viime vuonna Spot Awardsin pääpalkinnon nappasivat Stark ja Ari Huusela.
Tänä vuonna töitä palkittiin yhdeksässä eri sarjassa. Kahdessa kategoriassa yleisö valitsi voittajan. Myös Sponsorointi & Tapahtumat ry:n hallitusalumnit saivat valita voittajan kahdessa sarjassa. Muissa sarjoissa valinnoista vastasi tuomaristo.
Vuoden sponsorointiteko:
Ideapark Lempäälä ja Classic: Urheiluviihde keskelle kauppakeskuksen asiakasvirtoja
Vuoden urheilusponsorointi:
Secto Automotive Rally Finland
Vuoden kulttuurisponsorointi:
Nuoret taiteilijat taidekeskus Salmelassa
Vuoden Yhteiskunnallinen sponsorointi:
Urheilu kuuluu kaikille – Kansallinen X Nike
Vuoden tapahtuma:
Siili Afterworks
Yleisön suosikki, vuoden sponsorointinosto:
Ideapark Lempäälä ja Classic: Urheiluviihde keskelle kauppakeskuksen asiakasvirtoja
Yleisön suosikki, vuoden tapahtuma:
Uudistettu Olympiastadion täydessä loistossaan. Huuhkajien MM-karsintaottelu Suomi-Ranska
Ikimuistoisen sponsorointi (SPOT:n hallitusalumnien valinta):
Valio & Kiira Korpi
Supercell & Icehearts
Elämäntyöpalkinto (SPOT:n hallitusalumnien valinta):
Erkki Alaja