Kuva: Lidl Suomi
Myynti

Lidl poistaa vegehyllyn väliaikaisesti kuudesta myymälästä – tavoitteena saada tuotteet useampien ihmisten ostoskoriin

27.8.2024 8:55
Mikko Perttunen
Ostojohtaja: ”Toivomme tietysti, että tällä erilaisella sijoittelulla myös uudet asiakkaat tarttuvat helpommin vegetuotteisiin.”

Lidl käynnistää kuudessa myymälässään pilotin, jossa testataan hyllysijoittelun vaikutusta vegetuotteiden myyntiin. Käytännössä kymmenen viikon ajaksi vegehyllyt poistuvat ja tuotteet sijoitetaan muihin hyllyihin muiden tuotteiden joukkoon.

Kylmähyllyn vegetuotteiden lisäksi myös kuivatut linssit ja soijatuotteet saavat uuden hyllypaikan säilykehyllystä.

"On kiinnostavaa nähdä, miten tällainen toimii Suomen markkinassa."

Valikoiman vastuullisuuspäällikkö Laura Kvissberg kertoo Lidlin tiedotteessa, että vegetuotteita aktiivisesti käyttävät asiakkaat kyllä löytävät vegehyllystä helposti omat tuotteensa, mutta monet ovat tottuneet kauppareissullaan ohittamaan vegehyllyn, eivätkä tule siksi edes kokeilleeksi kasvipohjaisia tuotteita.

– Nyt haluamme kokeilla, tavoittavatko kasvipohjaiset tuotteet näin paremmin myös ne kuluttajat, jotka eivät yleensä hakeudu vegehyllylle. Kun tuttujen lihapullien vierestä löytyy samalla tavalla käytettäviä vegepullia ja falafelia, tulee osalla ehkä testattua välillä näitäkin, Kvissberg sanoo.

Vastaavaa on kokeiltu aiemmin esimerkiksi Hollannissa ja Saksassa.

– Tulokset ovat olleet siellä ihan lupaavia. Erilaisilla hyllysijoitteluilla ja -ratkaisuilla voidaan vaikuttaa yllättävän paljon tuotteiden myyntiin. On kiinnostavaa nähdä, miten tällainen toimii Suomen markkinassa. Toivomme tietysti, että tällä erilaisella sijoittelulla myös uudet asiakkaat tarttuvat helpommin vegetuotteisiin, Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichs sanoo.

MAINOS