Kyberrikolliset hyödyntävät nyt luksusbrändejä sähköpostihuijauksissa, kertoo Check Point Research -tutkijaryhmä. Tietoturvatutkijat kertovat uudessa artikkelissaan huolestuttavasta trendistä, jossa huijarit käyttävät hyväkseen tunnettuja luksusbrändejä, kuten Louis Vuittonia, Rolexia ja Ray-Bania, houkutellakseen kuluttajia klikkaamaan haitallisia linkkejä.
Huijarit luovat vakuuttavan näköisiä sähköposteja, jotka lupaavat suuria alennuksia luksustuotteiden hinnoista, mutta linkit vievät kuitenkin kuluttajat väärennetyille verkkosivustoille, missä heidän henkilökohtaiset tietonsa ovat vaarassa. Suuret alennukset ovat erityisesti marraskuun suurten alennusmyyntikampanjoiden keskellä normaalia uskottavampia.
Lokakuussa 2023 havaittiin 13 prosentin kasvu haitallisten tiedostojen määrässä tilauksiin ja kuljetuksiin liittyen verrattuna lokakuuhun 2022.
Check Point Software Technologies Ltd. on yritysten ja valtionhallinnon kyberturvallisuusratkaisujen tarjoaja globaalisti. Check Point Research -tutkijaryhmä koostuu yli 100 analyytikosta ja tutkijasta, jotka tekevät yhteistyötä muiden tietoturvayhtiöiden ja viranomaisten kanssa.