Kuva: Uutismedian liitto
Mainonta

Luova toimisto Sherpa Uutismedian liiton mainostoimistokumppaniksi

23.9.2024 8:42
Mikko Perttunen
Elina Bono: ”Laatujournalismi on demokratian tärkeimpiä tukipilareita, vallan vahtikoira.”

Uutismedian liitto on valinnut uudeksi kumppanikseen luovan toimiston Sherpan.

Sanomalehtien ja kaupunkilehtien julkaisijoiden ja muiden yksityisten uutismedioiden toimialajärjestön tehtävänä on toimia medialukutaidon ja luotettavan mediasisällön puolestapuhujana. Liittoon kuuluu 176 tilattavaa sanomalehteä ja 51 kuluttajalle maksutonta lehteä.

"Keskustelimme muutamien mainostoimistojen kanssa."
MAINOS

– Keskustelimme muutamien mainostoimistojen kanssa. Vakuutuimme sherpalaisten innokkuudesta, luovuudesta, alan asiantuntemuksesta ja erinomaisista vuorovaikutustaidoista, Uutismedian liiton markkinointi- ja tutkimusjohtaja Sirpa Kirjonen kertoo tiedotteessa.

Ensimmäiset Sherpan suunnittelemat ja toteuttamat kampanjat nähdään laajasti eri medioissa lähikuukausina.

– Laatujournalismi on demokratian tärkeimpiä tukipilareita, vallan vahtikoira. Yhteistyö alan kattojärjestön kanssa on meille hieno mahdollisuus tehdä yhteiskunnallisesti merkityksellistä työtä. Sananvapaus ja median luotettavuus eivät ole itsestäänselvyyksiä, edes meillä Suomessa. On upeaa, että saamme olla mukana työssä, jonka tavoitteena on välittää uutismedian arvostus seuraaville sukupolville, Sherpan toimitusjohtaja Elina Bono toteaa tiedotteessa.

Lue myös: Vuoden Toimisto -kisassa menestyneen Sherpan luova johtaja: ”Asiakkaiden kanssa yhdessä tekeminen korostuu ja kasvaa joka vuosi”

Lue myös: Neste ja Sherpa toteuttivat markkinointikampanjan alusta loppuun tekoälyn avustamana

MAINOS
MAINOS