Maailmanlaajuinen brändikonsulttiyritys Interbrand on jälleen laittanut maailman arvokkaimmat brändit järjestykseen.
Aivan terävimmässä kärjessä muutoksia ei ole tapahtunut, sillä Interbrand arvioi Applen edelleen maailman brändiksi numero yksi.
Kärki on teknologiavoittoinen, sillä listan kakkosena on Microsoft, neljäntenä Google ja viidentenä Samsung. Maailman kolmanneksi arvokkain brändi on verkkokauppa- ja mediayhtiö Amazon.
Kymmenen kärkeen mahtuvat lisäksi kolme autovalmistajaa, Toyota (6.), Mercedes-Benz (8.) ja BMW (10.) sekä Coca-Cola (7.) ja McDonald’s (9.).
Coca-Cola nousi listalla viime vuodesta Mersun ohi, ja Nike putosi kymmenen kärjestä sijalle 14.
Instagram löytyy arvokkaimpien brändien listalta sijalta 15, Facebook sijalta 21, Youtube sijalta 24 ja Linkedin sijalta 77.
Accenture on maailman 31. arvokkain brändi ja Salesforce sijalla 46.