Maaseudun Tulevaisuus on tehnyt merkittävän konseptiuudistuksen. Uudistuksessa media sai uuden ilmeen ja brändilupauksen, jonka tarkoituksena on puhutella aiempaa laajempaa kohdeyleisöä niin maaseudulla kuin kaupungeissa.
Uudistuksen toteuttivat mainostoimisto Diamonds Helsinki ja Viestimedia Oy.
Uudistetussa konseptissa Maaseudun Tulevaisuuden aiheet ja teemat yhdistetään kaupunkilaisillekin relevantteihin näkökulmiin. Konseptin ydinviesti on, että maaseudun asiat ovat osa jokaisen suomalaisen elämää, vaikkei yhteyttä aina heti tulisikaan ajatelleeksi.
Lehden uusi brändilupaus kuuluu: Maaseudun Tulevaisuus – Koskettaa sinuakin.
Uusi markkinointikonsepti tulee näkymään laajasti ostetussa mediassa kuten TV:ssä, digissä ja ulkomainonnassa. Se näkyy vahvasti myös Maaseudun Tulevaisuuden omissa printti- ja digikanavissa.