Porilainen markkinointitoimisto Staart ja helsinkiläinen Make it Simple yhdistyvät. Yhdistymisen jälkeen toimisto jatkaa Make it Simple -nimellä.
Toimistojen liikevaihto on yhteensä lähes 2 miljoonaa euroa. Työntekijöitä on yhteensä 12. Lisäksi uusi toimisto hyödyntää freelancer-verkostoja.
Vuonna 2001 perustettu Staart on erikoistunut ilmiöiden luomiseen sekä brändi-ilmeiden suunnitteluun ja digitaalisten palveluiden rakentamiseen. Viime vuosina Staart on tullut tunnetuksi esimerkiksi laajaa näkyvyyttä ja alan palkintoja kahmineesta Porisuhdeneuvojasta. Toimisto olikin OMD-rankingin perusteella Suomen luovin mainostoimisto vuonna 2023.
Vuonna 2015 perustettu Make it Simple on puolestaan profiloitunut johdonmukaisten kommunikaatiokonseptien suunnittelijaksi ja tarinankerronnan osaajaksi. Make it Simplen viime vuosien tunnistettavimpia töitä ovat olleet esimerkiksi S-marketille konseptoidut, näyttelijä Taneli Mäkelän tähdittämät mainokset sekä viime vuonna liikkuvan kuvan Vuoden kultahuippuna palkittu Pelastusarmeijan Odotus-kampanja.
Staartin toimitusjohtajana toiminut ja nyt Make it Simplen toimitusjohtajana jatkava Juuso Kemi arvioi tiedotteessa, että yrityksiä yhdistää samanlainen yrityskulttuuri, ja niiden osaamisalueet täydentävät toisiaan.
– Kaltaisemme osaavat ja kokeneet boutique-toimistot pystyvät hoitamaan suurimpiakin asiakkuuksia jopa tehokkaammin kuin suuret toimistot, Kemi lupaa.
– Yksinkertaiset ja laadukkaat ideat saavat aikaan tulosta. Yksinkertaiset brändit ovat arvokkaampia kuin sekavat ja monimutkaiset tuotteet ja yksinkertaiset prosessit tarkoittavat tehokkuutta ja nopeutta, hallituksen puheenjohtaja Jarkko Tuuri lisää.