Brändien ja mainonnan palveluita tuottavien organisaatioiden edunvalvontajärjestö Marketing Finland perustaa uuden vaikuttajien työryhmän.
Suomen vaikuttajamarkkinoinnin toimijat ovat olleet aktiivisesti mukana Marketing Finlandin toiminnassa vuodesta 2022 lähtien edustettuina omassa työryhmässään, jossa vaikuttajat ovat toimineet yhdessä alan toimistojen kanssa. Nyt vaikuttajille perustetaan kokonaan oma työryhmänsä.
Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki pitää tärkeänä, että vaikuttajia saadaan mukaan kehittämään alaa eteenpäin:
– Tunnistimme tarpeen luoda työryhmä vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisille, jonka avulla pystymme vaikuttamaan ja kehittämään vaikuttajamarkkinointialaa, joka on yksi nopeimmin kasvavista aloista maailmalla, Lemminki toteaa tiedotteessa.
Vaikuttajatyöryhmän puheenjohtajaksi on valittu Content Cornerin toimitusjohtaja Jessica Rantala.
– Vaikuttajamarkkinointi on kehittynyt merkittävästi viimeisten vuosien aikana. Haluamme kehittää ja kasvattaa vaikuttajamarkkinointialaa suunnitelmallisesti yhdessä vaikuttajien, toimistojen ja Marketing Finlandin kanssa. Olemme yhdessä alan toimistojen kanssa aktiivisesti edistäneet vaikuttajamarkkinointia Suomessa toimistojen työryhmässä, nyt on aika kuulla ja osallistaa myös vaikuttajat, Rantala sanoo.