Suomalainen markkinointiteknologiaan keskittynyt Leadoo Marketing Technologies on valittu Suomen kuumimmaksi startup-yhtiöksi arvostetun Startup100-listan toimesta.
Leadoo on ottanut nopeasti markkinaa niin Suomessa kuin ulkomaillakin innovatiivisen tuotteensa ansiosta. Startup myy alustaa liidien generointiin.
Leadoon toimitusjohtajana aloitti touko-kesäkuun vaihteessa Nokialta ja Roviolta tuttu Vesa Jutila, jonka tehtävänä on vahvistaa yrityksen kansainvälistä toimintaa.
– Maailma on täynnä yrityksiä, jotka hyötyisivät Leadoon tuotteesta. Mahdollisuudet ovat massiiviset. Meillä on jo nyt kovia näyttöjä, sillä asiakkaina on pörssiyrityksiä, jotka ovat hyvin tyytyväisiä asiakkaita. Tyytyväisyys perustuu nimenomaan siihen, että he saavat heti hyviä tuloksia investoinneilleen. Nyt kun luomme skaalautuvan mallin muihin maihin, vain taivas on rajana, Jutila sanoi MarkkinointiUutisten haastattelussa toukokuussa.
Jutila otti Leadoossa yhtiön perustajan Mikael da Costan paikan. Da Costa siirtyi vastaamaan yhtiön tuotekehityksestä.
Alkuvuodesta Leadoo keräsi sijoittajilta viiden miljoonan euron rahoituksen kahdessa viikossa. Sijoituskierroksen järjestäneen Springvestin toimitusjohtajan Päivi Malisen mukaan kierros ylimerkittiin, ja ulkopuolelle jäi isojakin sijoituksia.
Leadoon jälkeen Startup100-listalla toiselle sijalle ylsi Readpeak, joka myy mainosalustaa. Readpeak on erikoistunut natiivimainontaan.
Kymmenen parhaan joukkoon mahtuivat myös Combinostics, Metacore, AskKauko, Deal Room Events, Fixably, Advacam, Fjuul ja Cleverday.