MarkkinointiRadio
Media

MarkkinointiRadio aloittaa viikoittaisen ajankohtaispodcastin: ”Moni markkinoija yrittää kuratoida informaatiotulvaa yksinään”

11.1.2024 8:09
Mikko Perttunen
Markkinoinnin ajankohtaisia uutisia ja ilmiöitä käsittelee juontaja Santtu Kottilan lisäksi neljän panelistin joukko.

Markkinointiaiheinen podcast MarkkinointiRadio perustaa uuden viikoittaisen markkinoinnin ajankohtaisohjelman. Mikä on tärkeää? -nimeä kantavan ohjelma julkaistaan aina torstaisin ensi viikosta lähtien.

MarkkinointiRadion perusti vuonna 2018 MarkkinointiKollektiivi, joka on myös MarkkinointiUutisten kustantaja.

Mikä on tärkeää? -ohjelmassa on neljän panelistin joukko, joista kaksi on kerrallaan ohjelman juontaja Santtu Kottilan vieraana. Jokainen panelisti tuo Kottilan lisäksi mukanaan ajankohtaisen ja merkittävän uutisen tai ilmiön, minkä tärkeyden ja merkityksen raati käsittelee. Joka viikko käydään siis läpi kolme tärkeää ja ajankohtaista aihetta.

– Tällaista podcastia on meiltä pyydetty jo pidemmän aikaa ja nyt voimme sen vihdoin aloittaa, Kottila sanoo.

Kottila muistuttaa, että markkinointi on ala, jossa ainakin näennäisesti tapahtuu koko ajan paljon asioita, ja trendejä nousee milloin mistäkin.

Kukaan ei voi tietää, mikä on tärkeää koko markkinointikentällä.

MAINOS

– Moni markkinoija yrittää kuratoida informaatiotulvaa yksinään, mikä on erittäin vaikeaa. Kukaan ei voi tietää, mikä on tärkeää koko markkinointikentällä, koska markkinointi on niin monitahoinen kokonaisuus. Yhtäkkiä nousevien trendien ja muutosten ristipaineessa on hyvä pysähtyä pohtimaan, mikä niiden todellinen merkitys on isommassa kuvassa, Kottila pohtii.

Panelisteina kevään tuotantokaudella aloittavat Lasse Iskanius markkinointitoimisto Julkee x Lempeestä, inhouse-markkinoija Laura Kultaranta Telia Finlandilta, Johanna Lehtonen digimarkkinointitoimisto Grapevinelta sekä Jarno Varis strategisesta bränditoimisto Wörksistä.

– Meillä on mukana erinomaisen heterogeeninen ja osaava panelistijoukko. Itsevarmasti ja erästä ajankohtaista henkilöä mukaillen voisin todeta, että nyt on porukassa tietoa, taitoa, rohkeutta ja näkemystä, Kottila naurahtaa.

Pitkän linjan toimistoammattilainen ja tällä hetkellä Julkee x Lempee -markkinointitoimistossa työskentelevä Iskanius aikoo olla suorapuheinen oma itsensä.

– Lupaan jättää markkinointimaailmaa halailevat kommentit sanomatta ja kertoa ajatuksia ilman filtteriä, Iskanius sanoo.

MAINOS
MAINOS