Kuva: Groweo
Toimistot

Markkinointiteknologiayritys Groweolle kuuden miljoonan euron rahoitus – startupille myös uusi markkinointijohtaja ja uusi operatiivinen johtaja

18.9.2024 9:00
Mikko Perttunen
Capman Growthin sijoituksella muun muassa vauhditetaan laajentumista uusille markkinoille.

Ohjelmistoyritys Groweo vauhdittaa kasvuaan Capman Growthin tuella, kun sijoitusyhtiö tulee vuonna 2022 perustetun ohjelmisto-startupin vähemmistöosakkaaksi kuuden miljoonan euron sijoituksella.

Sijoitus mahdollistaa Groweon mukaan kansainvälisen kasvun merkittävän vauhdittamisen ja uudet investoinnit teknologia- ja tekoälykehitykseen.

Groweon liiketoiminta perustuu pilvipohjaiseen teknologiaan, joka tarjoaa yrityksille helpon tavan hankkia liidejä ja hallinnoida niitä. Yrityksen mukaan se mahdollistaa digitaalisen myynnin, markkinoinnin, rekrytoinnin ja asiakaspalvelun vauhdittamisen kokonaan uudelle asiakassegmentille, kun pienemmätkin yritykset pääsevät mukaan hyödyntämään työkaluja, jotka ovat aiemmin vaatineet raskaita ohjelmistoja tai suuret markkinointiresurssit.

– On hienoa saada Capman Growth tukemaan kasvumatkaamme. Olemme kasvaneet yli 300 prosenttia vuodessa, teknologiamme on omaa kehitystyötä ja kassavirtamme on positiivinen, Janne Mäenpää, yksi Groweon perustajista, toteaa tiedotteessa.

Groweo on jo varautunut kasvuun ja vahvistanut tiimiään hiljattain usealla johtotason rekrytoinnilla.

Jami Pankakari aloitti yrityksen markkinointijohtajana noin kuukausi sitten. Pankakari toimi aiemmin IPG Mediabrands Finlandilla digitaalisen strategian johtajana. Hän on myös Markkinointiuutisia kustantavan Markkinointikollektiivin perustajaosakas.

Groweon operatiivisena johtajana aloitti tällä viikolla Hanna Harjula, joka tuli taloon Advance B2B:ltä vastaavasta roolista.

MAINOS