Tasan vuosi sitten elimme jännittäviä aikoja. Takana oli tiiviitä viikkoja, ja yhteisen ponnistuksemme jälkeen MarkkinointiUutiset näki päivänvalon 20.1.2021.
Skoolasimme virtuaalisesti puolen päivän maissa, kun näytti siltä, että sivusto on (ja pysyy) pystyssä, liikennettä riittää ja keskustelua uuden median ympärille syntyy.
Ensimmäisen vuoden aikana julkaisimme 1024 juttua. Mukana on muun muassa kotimaan kuulumisia, kolumneja, markkinointiuutisia maailmalta, henkkareita, nimitysuutisia sekä pidempiä ja taustoittavia juttuja.
Lue lisää: TOP 10: Vuoden luetuimmat jutut
MarkkinointiUutiset keräsi vuoden aikana 452 000 katselukertaa. Käyttäjiä saitilla oli 185 000 ja istuntoja 325 000. Olen tyytyväinen näihin lukuihin.
MarkkinointiUutiset keräsi vuoden aikana 452 000 katselukertaa. Käyttäjiä saitilla oli 185 000 ja istuntoja 325 000.
Nyt MarkkinointiUutisten vauvavuosi on ohi. Ensimmäisenä vuotenamme loimme suhteita ja kehitimme turvallisen perustan tekemisellemme – ihan kuten kaikkien oppikirjojen mukaan vauvavuotena kuuluukin tehdä.
Nyt edessä on taaperoikä, ja sanotaan, että se on eri tavalla vaativa kuin vauvavuosi. Taaperoikäinen näyttää jo omaa tahtoaan ja tutkailee maailmaa kiinnostuneena. Kun suhteita ja turvallista perustaa on vauvavuotena luotu, alkaa taapero etsiä omaa tapaansa olla maailmassa.
Se on myös MarkkinointiUutisten toisen vuoden suunnitelma: tutkiskelemme kiinnostuneina maailmaa ja pohdimme, mitä ja miten meidän on siitä syytä kertoa.
Vaikka ensimmäinen vuotemme on mennyt hienosti, en kuitenkaan halua vain taputella itseäni ja kollegojani olalle. On nimittäin myös asioita, joita olisimme voineet tehdä paremmin, tehokkaammin tai ainakin eri tavalla.
Emme aina ole ehtineet tarttua ajankohtaisiin asioihin ja ilmiöihin tarpeeksi nopeasti. Lisäksi uskon, että jatkossa meidän olisi hyvä myös suhtautua alaan hieman kriittisemmin. Hankaliakin aiheita on hyvä ottaa rohkeasti käsiteltäväksi.
Pari kompastusta silloin tällöin ei poista sitä tosiasiaa, että opimme ensimmäisen vuotemme aikana kävelemään.
Ja mitä oikein ajattelin, kun päätin, että merkitsemme pitkät, taustoittavat juttumme timantilla (kuten Helsingin Sanomat merkitsee maksulliset juttunsa)? Onneksi tajusimme pian vaihtaa timantin suurennuslasiin.
Mutta niinhän se on, että tekevälle sattuu. Sille, joka ei tee, ei varmasti satu yhtään mitään. Siksi olen tullut siihen tulokseen, että valitsemamme linja on just hyvä.
MarkkinointiUutisten taaperovuosi on hyvä startata tällä ajatuksella. Me tutkiskelemme ja teemme edelleen, ja toisinaan saatamme kompastua, mutta mitä siitä. Pari kompastusta silloin tällöin ei poista sitä tosiasiaa, että opimme ensimmäisen vuotemme aikana kävelemään. Ja sitä eivät muuten kaikki vauvavuotenaan opi.
Lue lisää aiheesta:
TOP 5: Vuoden luetuimmat henkilöhaastattelut
TOP 5: Vuoden luetuimmat kolumnit