MarkkinointiUutiset-verkkomedia täyttää tammikuussa kolme vuotta.
”Olemme käyneet toimituksen sisällä keskusteluja, ja koimme tarpeelliseksi terävöittää olemassaolomme syytä. Niinpä päädyimme tekemään kaksi uudistusta”, kertoo päätoimittaja Iina Kansonen.
Ensimmäinen näkyy verkkosivustolla jo nyt: uutisten pääkategoriat ovat muuttuneet, ja mukaan ovat tulleet viestintä ja myynti.
”Markkinoinnin ja viestinnän ero on nykyään veteen piirretty viiva."
”Markkinoinnin ja viestinnän ero on nykyään veteen piirretty viiva. Moni alan ammattilainen tekee sekä markkinointia että viestintää, ja usein uutisemme ovat relevantteja kumpaa tahansa tai molempia tekeville”, Kansonen sanoo.
Uutisten pääkategoriaksi on lisätty viestinnän lisäksi myynti.
”Myös myyntiaiheisille uutisille on entistä enemmän kysyntää. Myynti on jokaiselle markkinoijalle tärkeä aihe. Alalla puhutaan paljon myynnin ja markkinoinnin yhteistyön parantamisesta, ja tämä on meidän tapamme osallistua tuohon parantamiseen.”
"Myynti on jokaiselle markkinoijalle tärkeä aihe."
MarkkinointiUutisissa on kirjoitettu viestinnästä ja myynnistä jonkin verran aikaisemminkin, mutta uudistuksen myötä siitä tulee entistä johdonmukaisempaa.
Toinen uudistus koskee MarkkinointiUutisten visuaalista ilmettä.
”Nykyinen visuaalinen ilmeemme tehtiin tosi nopeasti, sillä koko julkaisutoimintamme starttasi lyhyellä varoitusajalla. Kun toimintamme on nyt vakiintunut, halusimme päivittää visuaalisen ilmeemme ajanmukaiseksi”, Kansonen kertoo.
Uutta visuaalista ilmettä viimeistellään parhaillaan, ja se julkaistaan tämän viikon aikana. Uudistuksen toteuttaa brändi- ja viestintätoimisto United Imaginations.