MarkkinointiUutisten visuaalinen ilme on päivittynyt. Päivityksen suunnitteli brändi- ja viestintätoimisto United Imaginations. Tavoitteena on ollut selkeyttää ilmettä, sanoo toimiston senior creative ja lead designer Sami Kelahaara.
"Median visuaalisen ilmeen selkeys on oleellista informaatioähkyn aikakaudella. On tärkeää, että sisällöt voi omaksua helposti ja nopeasti”, Kelahaara sanoo.
MarkkinointiUutisten julkaisutoiminta käynnistyi vuoden 2021 alussa vauhdikaasti, joten sekä sivusto että brändin elementit tuli luoda nopeasti, kertoo MarkkinointiUutisten kehityksestä vastaava Jami Pankakari.
“On tärkeää, että median ulkoasu on vähäeleinen ja tyylikäs.”
“Median toiminnan vakiintuessa ilmeen päivitys on tärkeä osa kokonaisuutta. Olemme erittäin tyytyväisiä United Imaginationsin työhön. Nyt julkaistu päivitys tekee MarkkinointiUutisten ilmeestä siistin kokonaisuuden ja mahdollistaa jatkokehityksen”, Pankakari sanoo.
Myös Kelahaara pitää tärkeänä sitä, että uusi ilme joustaa tulevia tarpeita ja uudistuksia silmällä pitäen. Hän lisää, että tarve päivitykselle syntyi myös siksi, että MarkkinointiUutiset on käytännössä ainoa suomalaiseen markkinointiin ja viestintään keskittynyt media sekä alalla toimivien ihmisten ja ilmiöiden äänitorvi.
“On tärkeää, että median ulkoasu on vähäeleinen ja tyylikäs.”
Samaan aikaan visuaalisen ilmeen kanssa uudistuivat myös MarkkinointiUutisten juttukategoriat. Mukaan pääkategoriaan ovat tulleet viestintä ja myynti. Aiheista on kirjoitettu MarkkinointiUutisissa jonkin verran aikaisemminkin, mutta uudistuksen myötä siitä tulee entistä johdonmukaisempaa.
“Markkinoinnin ja viestinnän ero on nykyään veteen piirretty viiva. Moni alan ammattilainen tekee sekä markkinointia että viestintää, ja usein uutisemme ovat relevantteja kumpaa tahansa tai molempia tekeville”, sanoo MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Hänen mukaansa myös myyntiaiheisille uutisille on entistä enemmän kysyntää.
“Myynti on jokaiselle markkinoijalle tärkeä aihe. Alalla puhutaan paljon myynnin ja markkinoinnin yhteistyön parantamisesta, ja tämä on meidän tapamme osallistua tuohon parantamiseen.”
Jami Pankakari kertoo, että sivuston kehitys jatkuu edelleen. Seuraavaksi viilataan esimerkiksi käytettävyyttä, ja loppuvuonna vuorossa on mainonnan ratkaisujen kehitys.