Teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slush voi olla hyvin antoisa myös markkinointialan ammattilaisille, jos asioita osaa katsoa oikealta kantilta.
Näin uskoo muun muassa filippiiniläinen Eileen Borromeo, joka loi pitkään uraa kansainvälisen markkinoinnin parissa. Hän työskenteli muun muassa Ogilvylla ja McCannilla, jonka riveissä hän voitti kultaisen leijonan Cannesissa vuonna 2017. Borromeo oli suunnittelijana McCannin tiimissä, joka voitti leijonan ruokabrändi Maggille tehdyllä radiotyöllä.
Borromeo sai Slushista paljon irti, ja hän haluaakin lähettää isoille, paikkansa vakiinnuttaneille brändeille tärkeän viestin:
– Brändit voivat oppia niin paljon startup-ekosysteemiltä, Borromeo alleviivaa.
Viestillään hän tarkoittaa etenkin sitä, että startupit vastaavat innovatiivisilla ratkaisuillaan nykypäivän haasteisiin, mikä ei aina onnistu kovin nopeasti tai ketterästi isoilta yrityksiltä.
- Startupit lähestyvät muutoksia täysin eri vauhdilla kuin monet iso yritykset, hän jatkaa.
Slushin kaltaiset tapahtumat puolestaan avaavat silmiä ihmisten ja yritysten tarpeista, jotka muuttuvat nykymaailmassa vauhdilla. Slushissakin on mukana tuhansia startupeja, joten yhdessä paikassa voi törmätä lukuisiin innovaatioihin ja ihmisten sekä yritysten elämää helpottaviin keksintöihin.
Juuri tästä syystä kaikenlaiset brändit saavat arvokasta oppia startup-tapahtumista, Borromeo jatkaa.
– Hienous on siinä, että täällä pääsee näkemään, kuinka nopeasti tarpeet muuttuvat. Täällä oleminen avaa silmiä, kun törmää esimerkiksi farmasia-alan yritykseen, jolla on erilainen lähestymistapa terveyteen kuin muilla.
Borromeo oli Slushissa paikalla startup-yrittäjänä, ja hänenkin yrityksensä, Life by Petto, sai alkunsa tarpeen tunnistamisen myötä. Borromeon yritys on kehittänyt eläinvakuutuspalveluita myyvän mobiilisovelluksen, jolla eläinten omistajat säästävät eläinlääkärikuluissaan ja eläinlääkärit saavat arvokasta dataa eläimistä, mikä taas auttaa eläinten hyvinvoinnin kehittämisessä ja palveluiden parantamisessa. Borromeo tunsi kohderyhmänsä, tunnisti markkinoilla olevan tarpeen ja suunnitteli ratkaisun ongelmaan. Näin kaikkien brändien pitäisi ajatella liiketoimintaa.