Nord DDB Helsingin, McDonald’s Suomen ja VAIN-muotibrändin jo moneen kertaan palkittu McDrip-kampanja sai hopeaa Gerety Awardsin Entertainment Cut -kategoriassa.
Gerety Awards valitsee kansainvälisesti mainosalan parhaat työt vuosittain. Kilpailun tavoitteena on määritellä uudelleen perinteiselle mainonnalle asetettuja standardeja. Kilpailun tuomaristo koostuu vain naisista.
– Olen mahdottoman ylpeä toimistostamme, ihmisistä ja suunnasta mihin olemme menossa. McDrip on loistava esimerkki Gen Z -ymmärryksestä ja siitä, miten toimivaa kohderyhmälähtöinen mainonta voi olla, NORD DDB Helsingin toimitusjohtaja Lauri Ferrer toteaa tiedotteessa.
McDrip-mallisto luotiin yhdessä nousevan muotibrändi VAINin kanssa kierrätetyistä McDonald’sin työvaatteista. Kampanja sai aikaan globaalin ilmiön, kun kampanjan TikTok-videot levisivät viraaleiksi ja Twitterissä ja Instagramissa malliston vaatteet aiheuttivat huomiota.
Mallistosta on kirjoittanut muun muassa Vogue, Financial Times, CNN ja Hypebeast. Kampanjan ansaitun median tavoittavuus oli yli 64 miljoonaa ihmistä ja ansaitun median arvo yli 9 miljoonaa euroa, kerrotaan Nord DDB:stä.