Unsplash/Matthew Manuel
Digitaalisuus

Microsoft ostaa teknologia-alusta Xandrin – ”Voimme nopeuttaa digitaalisen mainonnan ja vähittäiskaupan mediaratkaisujen toimittamista”

22.12.2021 12:30
Minna Lehto
Xandrin myynnistä on spekuloitu jo viime vuonna. Nyt Microsoft ostaa alustan AT&T:ltä.

Microsoft ilmoitti ostavansa AT&T:ltä teknologia-alusta Xandrin nopeuttaakseen digitaalisen mainonnan ja vähittäismediaratkaisujen toimittamista. Xandrin teknologia täydentää Microsoftin mainosratkaisuja.

Xandr tarjoaa dataa tukevan teknologia-alustan, jonka työkalut auttavat kehittämään ekosysteemiä, joka yhdistää markkinoijat ja median omistajat ensimmäisen osapuolen datapohjaisten mainosratkaisujen kautta koko verkostossaan.

– Xandrin teknologian avulla voimme nopeuttaa digitaalisen mainonnan ja vähittäiskaupan mediaratkaisujen toimittamista. Voimme myös muodostaa tulevaisuuden digitaalisen mainosmarkkinan sellaiseksi, joka kunnioittaa kuluttajien yksityisyyttä, ymmärtää julkaisijoiden suhteita kuluttajiin ja auttaa mainostajia saavuttamaan tavoitteensa, Microsoftin Web Experiences -yksikön johtaja Mikhail Parakhin kertoo tiedotteessa.

Yrityskauppa yhdistää Microsoftin yleisötiedon sekä teknologian ja globaalin mainonnan asiakaskunnan Xandrin skaalautuvaan tietopohjaiseen alustaan.

– Yhteinen näkemyksemme ilmaisen ja avoimen verkon vahvistamisesta sekä avoimen vaihtoehdon puolustamisesta globaalien mainosmarkkinoiden kautta tekee Microsoftista sopivan Xandrille. Odotamme innovatiivisen alustamme käyttöä Microsoftin digitaalisen mainonnan ja vähittäismedian valmiuksien nopeuttamiseksi, Xandrin varatoimitusjohtaja Mike Welch sanoo.

AT&T:n halusta myydä Xandr on spekuloitu jo reilu vuosi sitten yrityksen velan kasvaessa WarnerMedian oston myötä. Suoratoistotelevision mainostajat eivät myöskään olleet halukkaita myymään mainoksiaan Xandrin kautta AT&T:n omistaessa kilpailevan HBO Maxin.

MAINOS
MAINOS
MAINOS