Kuva: Taneli Lahtinen
Mainonta

Miesten tamponeille Grand Prix -voitto kansainvälisessä Eurobest-mainoskilpailussa

12.12.2024 8:10
Mikko Perttunen
Kaksi muutakin suomalaiskampanjaa palkittiin.

Suomalaisen Vuokkoset-intiimihygieniabrändin ja TBWA\Helsingin viime vuonna lanseeraama miehille suunnattu tamponi on voittanut Grand Prix -palkinnon mainosalan eurooppalaisessa Eurobest-kilpailussa.

Voitto irtosi PR-sarjasta, jossa kampanja kilpaili kategorian Social Behaviour & Cultural Insight alla.

MAINOS

Kampanjan tarkoitus oli nostaa keskusteluun hygieniatuotteiden sukupuolittuneisuutta ja transmiesten kuukautisiin liittyvää ahdistusta.

Lue myös: Vuokkoset-brändiltä tamponi miehille vähentämään sukupuolidysforiaa

Lue myös: Vuokkoset jatkaa miesten tamponin viitoittamalla tiellä – nyt julki sukupuolineutraali tuotesarja

Kaksi muutakin suomalaista mainostyötä pääsi palkintopallille kilpailussa. Breakfastin toteuttama Rakkautta & Anarkiaa -elokuvafestivaalin traileri You are what you watch eli suomalaisittain Tähystys voitti hopeaa Film-sarjassa Media/entertainment-kategoriassa.

McDonald’sin ja Nord DDB:n Big Mac -salaliittokampanja The Big Mac conspiracy puolestaan voitti pronssia Entertainment-sarjassa Fiction & Non-Fiction Films: 5–30 minutes -kategorian alla.

Lue myös: Mäkkärin Big Mac -salaliittokampanja oli menestys – tuhat hampurilaista jaettiin parhaimmillaan vain 19 minuutissa