Suomalaisen Vuokkoset-intiimihygieniabrändin ja TBWA\Helsingin viime vuonna lanseeraama miehille suunnattu tamponi on voittanut Grand Prix -palkinnon mainosalan eurooppalaisessa Eurobest-kilpailussa.
Voitto irtosi PR-sarjasta, jossa kampanja kilpaili kategorian Social Behaviour & Cultural Insight alla.
Kampanjan tarkoitus oli nostaa keskusteluun hygieniatuotteiden sukupuolittuneisuutta ja transmiesten kuukautisiin liittyvää ahdistusta.
Lue myös: Vuokkoset-brändiltä tamponi miehille vähentämään sukupuolidysforiaa
Kaksi muutakin suomalaista mainostyötä pääsi palkintopallille kilpailussa. Breakfastin toteuttama Rakkautta & Anarkiaa -elokuvafestivaalin traileri You are what you watch eli suomalaisittain Tähystys voitti hopeaa Film-sarjassa Media/entertainment-kategoriassa.
McDonald’sin ja Nord DDB:n Big Mac -salaliittokampanja The Big Mac conspiracy puolestaan voitti pronssia Entertainment-sarjassa Fiction & Non-Fiction Films: 5–30 minutes -kategorian alla.