Markkinointiaiheinen podcast Markkinointiradio julkaisee syksyn mittaan toisen tuotantokauden viikoittaisesta “Mikä on tärkeää?” -ajankohtaispodcastista.
Podcastia tuottaa Markkinointikollektiivi, joka on myös Markkinointiuutisten kustantaja.
Ohjelman juontajana jatkaa Santtu Kottila, ja hänen vierainaan podcastissa on kerrallaan kaksi panelistia yhteensä viiden panelistin joukosta. Jokainen panelisti tuo Kottilan lisäksi mukanaan ohjelmaan ajankohtaisen ja merkittävän markkinointialaa koskettavan uutisen tai ilmiön, minkä tärkeyden ja merkityksen raati käsittelee. Joka viikko käydään siis läpi kolme ajankohtaista aihetta.
– Tällaista podcastia oli meiltä pitkään pyydetty ja keväällä pystyimme sen vihdoin toteuttamaan. Kuunnelluimmat jaksot keräsivät pitkälle päälle 500 kuuntelua ja keskimäärin yksittäistä jaksoa kuunneltiin yli 300 kertaa, Kottila kertoo.
Panelisteina kevään tuotantokaudelta jatkavat inhouse-markkinoija Laura Kultaranta Telia Finlandilta sekä Jarno Varis strategisesta bränditoimisto Wörksistä. Uusina mukaan tulevat Laura Myllykoski digimarkkinointitoimisto Tricklestä sekä Jenni Lieto ja Tapio Haaja Sanoma Content Studiolta.
Keväällä keskusteluun nousivat muun muassa Iittalan brändiuudistus, some-kanavien päivystämisen palkattomuus sekä tekoäly ja vastuullisuus monin eri tavoin.
– Kuulijapalautteen mukaan tämä podcast onnistui tehtävässään, joka on kuratoida valtavaa alaamme liittyvää sisältötulvaa, poimia sieltä olennaiset ja keskustella, miksi kyseinen aihe on tärkeä. Moni markkinoija on arjessaan aika yksin ja erityisesti mieltä lämmittivät ne palautteet, joissa kerrottiin podin olevan kuin erittäin asiantuntevien kollegoiden syvällinen kahvipöytäkeskustelu, Kottila sanoo.
Podcastin syksyn ensimmäinen jakso julkaistaan 29. elokuuta.