TikTok on ollut jo pitkään maailman kasvavin sosiaalisen median kanava, ja tänä vuonna sovelluksen käyttäjämäärän odotetaan nousevan jo miljardiin.
Siitä syystä myös brändit ovat koko ajan kiinnostuneempia TikTokin tarjoamista mahdollisuuksista. Myös monet suomalaiset brändit ovat heränneet TikTok-markkinointiin ja saaneet aikaan hyviä tuloksia.
Lue myös:
Tässä on ensimmäinen suomalainen mainoskampanja, joka nousi TikTokin inspiraatiosivulle
Monet suomalaisyritykset ovat kuitenkin vielä pysyneet poissa trendikkäästä somekanavasta. Kyse on todennäköisesti tietämättömyydestä.
SocialMediaToday-sivusto haastatteli TikTokin pienyritysten ratkaisuista vastaavaa johtajaa Becca Sawyeria, joka antoi mainostajille vinkkinsä TikTokissa onnistumiseen. Sawyerin mukaan nämä viisi asiaa kannattaa jokaisen brändin muistaa:
Älä tee mainoksia, tee TikTok-videoita
Sawyer kiteyttää TikTok-markkinoinnin lauseeseen “Älä tee mainoksia, tee TikTok-videoita”. TikTok-julkaisua ei saa ylimiettiä, sillä sovelluksessa vaalitaan autenttisuutta.
Ajattele “tiktokmaisesti”
Brändien pitäisi ajatella “tiktokmaisesti” eli luovasti, sillä luovuus ja trendit syntyvät TikTokissa.
Osallistu keskusteluun
Osallistumalla keskusteluun pystyy kasvattamaan yhteisöä ja pysymään kärryillä sen hetken trendeistä.
Aloita uusia keskusteluja
Sawyer muistuttaa, että brändeillä ei ole mahdollisuus vain osallistua keskusteluun, vaan myös aloittaa keskusteluja, mikä myös on tärkeää.
Ole aito
Brändien täytyy ajatella TikTokia ainutlaatuisena ja mukaansatempaavana viihdekokemuksena, jossa ihmiset luovat yhteisöjä. Parhaiten menestyvät brändit, jotka aidosti haluavat olla osa jokapäiväistä keskustelua.
Sawyer nosti esiin myös tunnettuja brändejä, jotka ovat olleet esimerkillisiä TikTok-mainostajia. Esiin nousi muun muassa Suomeen rantautumassa oleva KFC-ravintolaketju, joka teki mainoskampanjan suositun sisällöntuottajan Lili Hayesin kanssa. Kampanjassa mainostettiin KFC:n kanaleipää, ja mainos on saanut yli 1,1 miljoonaa tykkäystä sekä yli 200 miljoonaa katselukertaa.
Voit lukea SocialMediaTodayn koko jutun täältä.