MAINOS: Videolle Videotoimisto
Millainen videomainos toimii YouTubessa? Katsooko kukaan viittä sekuntia pidemmälle? Tekeekö perinteisellä tarinankaarella enää mitään? Näitä asioita käsitellään Videolle videotoimiston hostaamassa uudessa Kuukauden vähiten skipatut sekunnit -videosarjassa, jossa kuukausittain kolme markkinointialan ammattilaista arvioi viisi videomainosta Suomen katsotuimpien YouTube-mainosten listalta.
Miten meni noin niin kuin kasvuhakkerien mielestä? Tällä kertaa Kuukauden vähiten skipatut sekunnit istuttaa perkuupenkkiinsä kasvuhakkerit Mari Luukkaisen (Icebreaker.vc) ja Jarno Silanderin (Truly Agency) ja yrittää olla polttamatta poppareitaan. Jaksossa puretaan tuntoja mm. kaasu- ja hiiligrilleistä, todetaan suomiräpin ja kidutuksen välinen yhteys sekä ollaan tuttuun tapaan montaa mieltä mainoksista. Tätä ei kannata skipata!
Haluatko mukaan kuukausittain vaihtuvaan asiantuntijaraatiin tuleviin Kuukauden vähiten skipatut sekunnit -jaksoihin? Mietityttääkö miten arvioitavat mainokset on valittu? Haluaisitko antaa kehitysehdotuksia? Lue lisää Kuukauden vähiten skipatut sekunnit -konseptista Videolle blogista.
Jaksossa arvioidut mainokset:
Keskusta - Kuntavaalimainos 2021
Volkswagen - Volkswagenin lataushybridit
Lidl - Ay Makarena (feat. Spekti): Lidlin kesäbiisi 2021
TEKIJÄN ESITTELY
Tapio Haaja, Päävideostrategi & kehitysjohtaja, Videolle
Tapiolla on 20 vuoden kokemus digitaalisesta videosta ja markkinoinnista. Ennen Videolle videotoimistoon siirtymistään Tapio toimi MTV:llä mtv-videopalvelun (ent. Katsomo) vetäjänä. Tämän lisäksi Tapio on toiminut MTV:llä videokehityspäällikkönä, perustanut MTV videoverkoston sekä edistänyt koko suomalaista videomarkkinointia IAB:n videotyöryhmän puheenjohtajan roolissa.
Lue sarjan edelliset jutut ja katso jaksot: