MTV
Media

MTV yhtenäistää brändiperhettään: kanavien nimissä ja visuaalisuudessa muutoksia, brändillinen äänimaailma uudistuu

1.12.2022 15:00
Toni Rajamäki
Yhtiö haluaa näkyä yhä vahvemmin yhtenä brändinä katsojille ja mainostajille.

Mediayhtiö MTV yhtenäistää brändiperhettään näkyäkseen entistä vahvemmin ja selkeämmin sisältöjensä yhteydessä yhtenä brändinä katsojille ja mainostajille. MTV kertoi uudistuksestaan torstaina iltapäivällä.

Käytännössä uudistus tarkoittaa, että nykyiset brändit tuodaan visuaalisuudeltaan ja äänimaailmaltaan lähemmäksi toisiaan. Esimerkiksi maksuttomat tv-kanavat tunnetaan tästä eteenpäin nimillä MTV3, MTV Sub ja MTV Ava, eli jokaisen kanavan eteen on tuotu MTV-tunnus. Kanaviin kuuluu myös suoratoistopalvelu MTV Katsomo.

MAINOS

Kaikilla kanavilla on jatkossa myös sukunäköinen ja tunnistettava ilme sekä uutta brändiä tukeva äänimaailma. MTV saa uuden äänilogon, ja ikoninen MTV:n pöllö näkyy yhä vahvemmin osana koko MTV-brändiä. 

Tältä näyttää kanavien uusi visu:

– Uudistimme osana brändiprojektiamme kesäkuussa suoratoistopalvelu MTV Katsomon – aina palvelun ulkoasua myöten ja kehitämme sitä tulevana vuonna vielä lisää. Nyt yhtenäistämme loputkin kanava- ja palvelubrändimme. Uusi yhtenäisempi MTV-ilme liitetään tunnettuihin sisältöihimme. Tämä tulee näkymään suoratoistopalvelussa, tv-kanavilla ja ohjelmamainonnassa, kertoo MTV:n People, Brand & Culture -yksikön johtaja Susa Valvio tiedotteessa.

Tänä vuonna 65 vuotta täyttäneen MTV:n teettämän tutkimuksen mukaan yhtiön brändiin liitetään vahvasti kiinnostava ja monipuolinen sisältötarjonta, viihdyttävimmät sisällöt, nykyaikaisuus, suomalaisten mieltymysten tunteminen ja ajan hermolla oleminen, joten brändiperheen yhtenäistäminen oli selviö.

MAINOS
MAINOS