Syksyn aikana useat mainostajat pakenivat Twitteristä, kun alustalla julkaistun sisällön valvonta heikkeni uuden omistajan Elon Muskin tekemien muutosten seurauksena. Viime viikolla Musk kuitenki tviittasi kiitoksensa paluun tehneille mainostajille.
Mainostulot kattavat noin 90 prosenttia Twitterin kaikista tuloista, joten mainosten väheneminen alustalla on ajaa Twitterin ahdinkoon. Musk tiimeineen reagoi tilanteeseen tekemällä mainostajille houkuttelevan tarjouksen.
Reutersin tietojen mukaan mainostajille lähetetyssä sähköpostissa luvataan jopa miljoonan dollarin tuotto, kun yritys panostaa Twitter-mainostukseen puoli miljoonaa dollaria.
The New York Times puolestaan uutisoi saaneensa sisäisestä lähteestä tietoonsa, että Twitterin viikkotason mainostulot ovat 80 prosenttia vähemmän kuin yrityksen sisällä odotettiin.
Vaikka Muskin tviitissä kiitellään paluun tehneitä mainostajia, epäselväksi jää, keitä he ovat. Platformer Newsin toimituspäällikkö Zoë Schiffer kertoi tviitissään, että heidän tietojensa mukaan Amazon aikoo käyttää mainostukseen Twitterissä 100 miljoonaa dollaria vuodessa. Schiffer kuitenkin toteaa, että Amazon ei ole välissä lopettanut mainostustaan alustalla. Amazon ei ole vahvistanut tietoa.
Yksi maailman suurimmista mediatoimistoketjuista IPG Mediabrands ei ole talouslehti Fortunen mukaan muuttanut ohjeistustaan mainostuksen jäädyttämisestä Twitterissä. Yhtiö kehotti asiakkaitaan olemaan mainostamatta Twitterissä alustan puutteellisen sisällön valvonnan vuoksi. Mediabrands tekee vuosittain noin 40 miljardin dollarin edestä mainoskampanjoita maailmanlaajuisesti.
Lue myös:
Apple mainostaa taas Twitterissä täydellä teholla