Sosiaalisen median toimisto Mysomessa vaihtui vetovastuu viime kuussa, kun syksyllä yhtiön operatiivisena johtajana aloittanut Kaisu Korolainen nimitettiin uudeksi toimitusjohtajaksi.
Myynnin parissa viidentoista vuoden ajan toiminut sekä myyntiä, markkinointia ja johtamista Kuopiossa opiskellut Korolainen tuli Mysomeen rekrytointiyritys Atalentilta, jossa hän toimi viimeiseksi myyntijohtajana usean vuoden ajan.
– Siirtymä rekrytointifirmasta markkinointitoimistoon oli lopulta luonteva. Johdin koko myyntitiimiä Atalentilla kolmen vuoden ajan, ja olin myös koko ajan myös markkinoinnissa kiinni. Lisäksi sosiaalinen media ja esimerkiksi valokuvaus ovat lähellä sydäntäni, ja olen itse tosi aktiivinen somessa, Korolainen kertoo.
Kun Korolainen tuli syksyllä operatiiviseksi johtajaksi, ei hän osannut odottaa, että vajaan puolen vuoden päästä hän istuisi jo yrityksen toimitusjohtajan pallilla. Itse asiassa hän ei aluksi hakenut edes operatiivisen johtajan paikkaa, mutta se luotiin hänelle, koska hänen alun perin hakemassaan pestissä kaivattiin pikemminkin hr-johtajaa, mutta Korolaisen vahvuudet olivat ensisijaisesti liiketoiminnan johtamisessa.
– Vuoden lopussa silloinen toimitusjohtaja (Tytti Tamminen) ilmoitti, että lopettaa tehtävässä ja lähtee yrittäjäksi. Hyppäsin mukaan rekrytointiprosessiin ja tulin valituksi sen kautta, Korolainen sanoo.
Korolainen odottaa innostuneena tulevaa.
"Minulla on paljon uutta opittavaa ja näen somessa valtavasti potentiaalia."
– Minulla on paljon uutta opittavaa ja näen somessa valtavasti potentiaalia. Esimerkiksi videoiden voittokulku jatkuu edelleen ja tekoäly tuo tähän kaikkeen valtavasti uusia mahdollisuuksia, Korolainen sanoo.
Toisaalta Korolainen näkee, ettei kaikkea voida rakentaa yhden trendin tai kanavan varaan. Vaikka esimerkiksi Tiktok on nyt isosti pinnalla, sen tulevaisuuteen liittyy myös riskejä.
– Pitää olla ajan hermoilla. Uusia kanavia syntyy jatkuvasti ja on meidän tehtävämme hypätä aistimaan asiakkaidemme puolesta, mihin kannattaa hypätä mukaan ja mihin ei, Korolainen sanoo.
Ilkka-konserniin kuuluva Mysome on kasvanut huimaa vauhtia vuosittain. Vuonna 2022 liikevaihto oli jo 4,2 miljoonaa euroa, kun se kahta vuotta aiemmin oli vasta 1,3 miljoonaa. Nyt toimisto työllistää noin 40 henkilöä.
Kasvu vaatii myös uusia toimintatapoja. Korolainen uskoo pystyvänsä antamaan yritykselle paljon esimerkiksi tehokkaampien rakenteiden ja prosessien muodossa. Hän toivoo kasvun jatkuvan, vaikka se tuskin tulee tapahtumaan aivan yhtä nopeasti kuin vuonna 2017 perustetun yrityksen alkuvuosina.
– Myynnin uudistamisen osalta minulla on myös paljon annettavaa, ja henkilöstön hyvinvointiin tulen panostamaan. Muutoksiakin on siis luvassa.