MAINOS: Smaily
Sähköpostimarkkinointi on erittäin tehokas markkinointitapa vaateyrityksille, koska se on yksi kustannustehokkaimmista tavoista kohderyhmän saavuttamiseen ja sitouttamiseen.
On arvioitu, että vuoteen 2025 mennessä sähköpostia käyttää jo yli 4,6 miljardia ihmistä. On mahdollista käyttää uutiskirjetyökaluja kuten Smaily, jotka tarjoavat laadukkaita sähköpostimarkkinoinnin työkaluja, jotka voidaan yksilöidä yritysten tarpeiden mukaan.
Ei olekaan yllätys, että vaateyritykset pitävät sähköpostimarkkinointia keskeisenä ja merkittävänä keinona houkutella, kasvattaa ja muuntaa yleisöään maksaviksi asiakkaiksi. Ja kun otetaan huomioon sijoitetun pääoman tuotto, jolloin voit odottaa saavasi 45 € jokaista sijoitettua euroa kohtaan, on sähköpostimarkkinointi yksi innostavimmista ja houkuttelevimmista kanavista mille tahansa yritykselle.
Muodin maailma on kuitenkin varsin kilpailtu ja sen vuoksi yritysten täytyy ylittää itsensä erottuakseen muista. Vaateyritysten tulee luoda timanttista sähköpostisisältöä, joka ei ainoastaan inspiroi vaan kannustaa myös vuorovaikutukseen ja johtaa lopulta liideistä konversioihin, jotta yritykset todella voivat vangita yleisönsä huomion ja kasvattaa sen merkkiuskollisuutta.
Tässä on seitsemän elintärkeää vinkkiä, jotka auttavat sinua luomaan vaatealan uutiskirjeitä, jotka todella erottuvat muista sähköpostiviesteistä!
Todellinen kohdeyleisön tunteminen menee syvemmälle kuin pinnallisten demografisten tietojen, kuten sukupuolen ja iän, tarkastelu. Siihen kuuluu kokonaisvaltainen asiakastutkimus ja asiakkaiden segmentointi sekä syvällinen tutustuminen asiakkaiden mieltymyksiin ja käytökseen. Olemme antaneet neuvoja kaikenkokoisille yrityksille, ja kokemuksemme siitä kertoo, että oikeanlaisen taktiikan käyttäminen, taidokas segmentointi ja kohdentaminen on jo puoli voittoa sähköpostimarkkinoinnissa. Sinun tulee todella tuntea asiakkaasi!
Kerää tietoa survey-tutkimusten avulla tai analysoi yleisösi vuorovaikuttamisen tapaa yrityksesi kanssa saadaksesi tietoa ostotavoista, suosituimmista tuotteista ja sitoutumisen asteesta. Tämä tieto auttaa sähköpostimarkkinoijia räätälöimään sisältönsä niin, että se sopii tarkasti erilaisiin asiakassegmentteihin - yksilöiden ryhmiin, jotka on kategorisoitu heidän käytöksensä ja mieltymystensä perusteella.
Muotialan loistava puoli on, että se mahdollistaa niin monien tarinoiden kertomisen kuvien avulla. Tuotekuvat sopivat erinomaisesti vaatealaan. Voit esitellä tuotteita herättämällä ne henkiin laadukkaan kuvaston avulla. Jos haluat mennä vieläkin pidemmälle, kerro yleisöllesi tuotteen tarina. Jos sinulla on esimerkiksi vegaaninen vaatealan yritys, kerro yleisöllesi, mitä materiaaleja olet käyttänyt ja miksi olet päättänyt korvata nahkatuotteet niillä. Tämän tiedon jakaminen auttaa luomaan vaikutuksen, jonka olet aina halunnut tehdä.
Yhteistyökumppanimme Monsoon Accessorize -yrityksessä kertoi, että he käyttivät markkinointimateriaaleissaan kiehtovaa kertomusta. Tarina kertoi, kuinka yrityksen perustaja Peter Simon kävi Intiassa ja ihastui painettuihin kankaisiin, mikä sytytti hänen intohimonsa intialaisia painokuvioita kohtaan ja johti yrityksen perustamiseen. Tätä esimerkkiä seuraamalla voit luoda kertomuksia, jotka resonoivat yleisösi kanssa ja joiden avulla teet brändistäsi kiinnostavan ja saat sen erottumaan muista.
Kun kiinnittää enemmän huomiota otsikoihin ja viestin aiheruutuihin, paranevat myös monet sähköpostimarkkinoinnin mittarit. Smailyn kautta lähetettyjen sähköpostiviestien määrä on lähes tuplaantunut neljässä vuodessa, saavuttaen 1,378,759,583 ihmistä, joten sen vuoksi meillä on hyvä tietopohja analyysia varten. Avausprosentti on kasvanut verkkokaupan alalla 17,8 % aina 24 % asti näiden neljän vuoden aikana. Yksi isoimmista avausprosenttiin vaikuttavista tekijöistä on tietenkin viestin aiheruutu, koska sen perusteella ihmiset päättävät, avaavatko he viestin vai eivät.
Vaatealalla on helppoa jäädä jumiin samojen aiheruutujen sykliin, koska kuten luotettavat lenkkarit, ne toimivat hyvin, kunnes ne kuluvat puhki. Kiireellisyyden tunnun synnyttäminen toimii hyvin vaateyrityksillä, etenkin niillä yrityksillä, jotka järjestävät säännöllisesti alennusmyyntejä tai kausialennuksia. Ihmiset reagoivat kiireen tuntuun ja pelkoon tuotteiden loppumisesta, joten se toimii myös viestien aiheissa. Mutta miten sitoutat asiakkaasi alekausien ulkopuolella? Se perustuu tarinankerrontaan ja sisältöstrategiaan, joka ei pohjaa ainoastaan alennusmyynteihin.
Tarjouksiin pohjautuvat viestien aiheet alkavat helposti toistaa itseään, eikä uutiskirjeesi erotu enää muista viesteistä. Mieti sen sijaan, mitä yrityksesi edustaa ja mihin keskityt juuri nyt tai mitä olet julkaisemassa seuraavaksi, esimerkiksi uuden vegaanisen tuotesarjan, joka on valmistettu kasvipohjaisesta nahasta. Mieti, mistä yleisösi on kiinnostunut ja mistä he haluavat kuulla.
Paras tapa viestiesi aiheiden toimivuuden tutkimiseen on A/B-testi, jossa testaat ja vertailet erilaisia aiheruutujen tekstejä löytääksesi ne, jotka menestyvät parhaiten. Tämä on testattu keino, jolla voit selvittää, kuinka hyvin eri elementit menestyvät markkinointisähköposteissasi.
Vaateyrityksillä on pääsy monipuoliseen asiakastietoon, jonka avulla voi personoida ja segmentoida markkinointia. Voit esimerkiksi luoda dynaamista sisältöä asiakastiedon pohjalta, joten jos haluat lähettää uutiskirjeitä erilaisille segmenteille, joilla on erilaiset kiinnostuksenkohteet, voit sisällyttää viestiin sisältöosan, joka houkuttaa eri segmenttejä. Mitä enemmän keräät tietoa yleisöstäsi, sitä tehokkaampaa sähköpostimarkkinoinnistasi tulee.
Mieti esimerkiksi ostohistoriaa tai selailutottumuksia. Monet vaateyritykset käyttävät nyt personoituja suosituksia, jotka voivat olla erittäin hyödyllisiä asiakkaalle ja loistava tapa ristiinmyydä ja tarjota asiakkaalle myös muita, arvokkaampia tuotteita. Voit lukea lisää arvokkaampien tuotteiden tarjoamisesta täältä.
Eksklusiivisen sisällön tarjoaminen tilaajille on mainio tapa sitouttamiseen ja uskollisuudesta palkitsemiseen. Tällaista sisältöä voi olla esimerkiksi uuden tuotteen tai tuotesarjan julkaisusta kertominen, tai mitä tahansa uutisarvoista sisältöä, jota yleisösi pitää vastustamattomana ja haluaa kuulla siitä lisää. Eksklusiivisen sisällön tarjoaminen uutiskirjeen tilaajille ennen muita kiittää heitä heidän uskollisuudestaan. Tilaaja tuntee itsensä etuoikeutetuksi ja pysyy todennäköisesti asiakkaana pitkään. Kulissien takana -sisältö on toinen hyvä tapa inspiroida ja innostaa yleisöäsi. Kaikki haluavat tietää mitä suljettujen ovien takana tapahtuu, ja tämän näyttäminen uutiskirjeessä on takuuvarma keino sitouttamiseen. Yhteistyöprojektit auttavat löytämään uutta yleisöä ja parantamaan brändin mainetta ja luotettavuutta.
Vaikka visuaalisesti houkuttelevien uutiskirjeiden luominen on tärkeää, perimmäinen tavoite on kuitenkin ohjata tilaajasi toimintaan. Jos huomaat avausprosenttien olevan korkeita mutta klikkaussuhteiden matalia, harkitse call to action -kehotteiden sijoittamista eri kohtaan tai säädä niiden värejä, jotta ne huomataan varmasti. Optimoi myös laskeutumissivusi niin, että niissä on saumaton käyttäjäkokemus. Varmista, että tilaajasi löytävät etsimänsä nopeasti, mikä suoraviivaistaa ja parantaa heidän kokemustaan.
Suurin osa ihmisistä katsoo sähköpostiviestinsä liikkeellä ollessaan, joten kun suunnittelet uutiskirjeitäsi, varmista, että ne toimivat hyvin myös mobiililaitteilla. Tämä voi vaikuttaa itsestään selvältä, mutta monet yritykset unohtavat tarkistaa asian ennen viestin lähettämistä. Jos sähköpostiviesti ei toimi kunnolla mobiililaitteilla, se antaa yrityksestä sellaisen kuvan, etteivät he oikeasti osaa asiaansa.
Näitä toimintatapoja suosimalla vaateyritykset voivat luoda sitouttavia uutiskirjeitä, jotka resonoivat heidän yleisönsä kanssa, kasvattaa merkkiuskollisuutta ja saada konversioita. Kun teknologia kehittyy ja asiakkaiden odotukset muuttuvat, on tärkeää olla jatkuvasti innovatiivinen ja mukauttaa sähköpostimarkkinoinnin strategioita pysyäkseen muita edellä ja luodakseen kestäviä asiakassuhteita. Antaudu luovuudelle, kerro kiinnostavia tarinoita ja panosta jokaiseen sähköpostiviestiin kunnolla.
Sähköpostimarkkinointi tarjoaa liudan työkaluja yrityksille ympäri maailman ja joka alalla - eikä muotiala ole poikkeus. On tärkeää ymmärtää syvällisesti kohdeyleisönsä tarpeet ja mieltymykset. Vangitsevista kuvista ja kiinnostavasta tarinasta tulee usein yrityksen ääni. Kun yhdistää nämä vastustamattomiin viestien aiheisiin, herää lukijan kiinnostus varmasti. Personoitu sisältö oikein segmentoituna varmistaa, että viesti resonoi juuri oikeissa vastaanottajissa. Eksklusiivinen sisältö, maistiaiset tulevasta ja selkeät call to action -kehotteet eivät ainoastaan sitouta asiakkaita vaan voivat johtaa myös myyntiin. Opettele nämä loistavat keinot nostaaksesi vaateyrityksesi uuteen menestykseensä, ja jos sinulla on lisäkysymyksiä parhaista sähköpostimarkkinoinnin taktiikoista ja vaihtoehdoista, voit aina ottaa yhteyttä Smailyn asiantuntijoihin.
Haluatko uutiskirjeidesi todella onnistuvan?
Tarvitseeko yrityksesi toimenpideviestejä, jotta viestintä toimii automaattisesti?
Löydä paras uutiskirjetyökalu - kauniista uutiskirjepohjista vaivattomasti toimiviin automaatioihin asti - varaamalla ilmainen Smaily-alustan esittely TÄÄLTÄ!