Kyberturvallisuusalustojen tarjoaja Check Point Software Technologiesin tutkimustoiminnasta vastaava Check Point Research on julkaissut vuoden 2024 kolmatta neljännestä koskevan Brand Phishing Ranking -raporttinsa.
Siitä selviää, mitä brändejä kyberrikolliset useimmin hyödynsivät kalastellessaan uhriensa henkilö- tai pankkitietoja heinä-, elo- ja syyskuussa 2024.
Selvästi eniten jäljitelty brändi oli Microsoft, joka pitää ykköspaikkaa totutusti. Siihen kohdistui 61 prosenttia kaikista brändihuijausyrityksistä.
Apple säilytti niin ikään toisen sijansa 12 prosentin osuudella, ja Google nousi kolmanneksi seitsemän prosentin osuudella.
Alibaba nousi ensimmäistä kertaa kärkikymmenikköön sijalle seitsemän, ja Adobe palasi listan sijalle kahdeksan ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2022 toisen neljänneksen.
Lue myös: Maailman arvokkaimpien brändien viiden kärki säilynyt samana viime vuodesta
Microsoft 61 %
Apple 12 %
Google 7 %
Facebook 3 %
WhatsApp 1,2 %
Amazon 1,2 %
Alibaba 1,1 %
Adobe 0,8 %
Twitter 0,8 %
Adidas 0,6 %.