Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio WARC listasi Effective 100 -listaukseensa tuloksellisuudestaan palkituimmat kampanjat, yritykset ja toimistot viime vuodelta. Listaus perustuu palkintoihin ympäri maailman.
Ainakin palkintojen valossa tuloksellisesti vuoden paras kampanja oli olutbrändi Michelob Ultran Contract for Change. Michelob Ultra rohkaisi yhdysvaltalaisia viljelijöitä siirtymään luomutuotantoon lupaamalla ostaa heidän satonsa valmistamaansa luomuolutta varten.
Listauksen toisena oli makeisbrändi Cadbury Celebrationsin Not Just a Cadbury Ad 2.0 -kampanja Intiassa ja McDonald’sin nuoremmille asiakkaille suunnattu Famous Orders -kampanja. Paras eurooppalainen kampanja oli neljäntenä oleva belgialainen urheilu- ja vapaa-ajankauppa Decathlonin The Breakaway: The first eCycling team for prisoners -kampanja.
McDonald’s oli myös WARC Effective -listan brändien ykkösenä. Pikaruokabrändien menestyksen kruunasi toisena oleva KFC.
WARC listasi myös maita kampanjatuloksellisuuden perusteella. Suomi oli listan viimeisellä eli 50. sijalla.