Young Lions Finland -kilpailussa valittiin viime viikolla viisi tiimiä eli kymmenen nuorta markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden nimeä edustamaan Suomea kansainväliseen Young Lions -kilpailuun.
Kansainvälinen kilpailu järjestetään kesäkuussa Ranskan Cannesissa.
Tänä vuonna kilpailuun osallistui 34 tiimiä, jotka jättivät tuomaristolle arvioitaviksi yhteensä 45 työtä. Shortlistalle valittiin 17 työtä viidessä eri kilpailukategoriassa. Jokaisen kategorian paras lähtee Cannesiin.
Tämän vuoden kilpailutyönä oli ratkoa ajankohtaista globaalin rauhan ja viestinnän haastetta tunnetasolla. Kilpailubriiffin antoi CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation.
Viime vuonna Design-kategorian voittajina Young Lions -kilpailuun Suomea edustamaan päässeet Veera Paukku ja Emma Rinneheimo matkaavat tänäkin vuonna Ranskaan, tällä kertaa Digital-kategorian kautta.
DIGITAL
Kunniamaininta: Peacevision (Ayan Aden, NORD DDB ja Emma Westerman, Wörks)
Pronssi: The Peace Builder (Emma Tikkanen ja Janina Tolvanen, Drum Communications)
Hopea: Steps Towards Peace (Lauri Arjas ja Erika Danielsson, Kurio)
Kulta: World Beef Solved (Veera Paukku, Loiva ja Emma Rinneheimo, Freelancer)
FILM
Kunniamaininta: The Second-Bravest Person (Marianna Metsänheimo ja Fanni Perttola, NORD DDB)
MEDIA
Hopea: Conflict Foods (Dimitri Eskelinen, Freelancer ja Ignacio José Guerrero Pattugalan, Freelancer)
Kulta: Peace Mode (Aleksi Auvinen, dentsu Finland ja Stanislav Hasanov, Valve Branding Oy)
PR
Kunniamaininta: Unfiltered Peacemakers (Salla Huotari ja Caroline Inkeroinen, TBWA\Helsinki)
Hopea: Masterclass in World Domination (Johanna Vierimaa, United Imaginations ja Saana Simander, Bob the Robot / NoA)
Kulta: The Conflict Bill (Vivi Sallinen, Nitro ja Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency)
Hopea: Most Valuable Advice (Johanna Vierimaa, United Imaginations ja Saana Simander, Bob the Robot / NoA)
Kulta: 4 Generations (Riikka Lahti, Dentsu Creative ja Tomi Salo, Bob the Robot)