Columbia Road
Digitaalisuus

Netistä voi ladata ilmaiseksi suomalaisen työkalun, jota muun muassa Tesla ja Amazon ovat hyödyntäneet

14.12.2022 14:20
Toni Rajamäki
Columbia Road julkaisi vuonna 2017 työkalun, jota on ladattu jo lähes 50 000 kertaa.

Liidien hankinnassa on tärkeää tarjota prospektille arvoa dataa vastaan. Konsulttibisneksessä yleisenä keinona on tarjota esimerkiksi ohjeita myyntiin ja markkinointiin, jos prospekti luovuttaa yritykselle nimensä, puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa.

Tapa on todettu toimivaksi ja helpoksi. Joskus yrityksen tarjoama ilmainen asiantuntijatieto tai palvelu tuovat jopa niin paljon arvoa, että liidimagneetti toimii vuosikausien ajan ja kerää hurjan määrän latauksia. Harva onnistuu kuitenkaan luomaan tällaista liidimagneettia.

Suomalainen digitaalisen markkinoinnin ja myynnin asiantuntijayritys Columbia Road on kuitenkin onnistunut tässä: yrityksestä kerrotaan MarkkinointiUutisille, että sen vuonna 2017 kehittämää ilmaista asiakaspolun mallintamistyökalua on ladattu jo liki 50 000 kertaa ympäri maailmaa, ja latauksia tulee säännöllisesti lisää.

MAINOS

Lukema on hämmästyttävä, ja asiasta entistä vakuuttavamman tekee se, että työkalua käyttävät jotkin maailman tunnetuimmat yritykset. 

Columbia Roadin mukaan työkalua hyödyntävät tai ainakin ovat hyödyntäneet Tesla, Amazon ja J.P. Morgan. Suomalaisyrityksistä työkalua hyödyntävät muun muassa F-Secure, Orion Pharma ja Lindström Group.

Mikä työkalussa on sitten niin ihmeellistä? Asiakaspolun mallintamisen tavoitteena kuvata tyypillisen asiakkaan ostopolku, ja Columbia Roadin työkalun vahvuutena on asiakaskokemuksen sitominen liiketoiminnan tavoitteisiin ja mittareihin, yrityksestä kerrotaan. Lisäksi työkalulla voi kartoittaa asiakaskokemuksen mahdollistavien tekijöiden – henkilöiden, työkalujen ja teknologioiden – nyky- ja tavoitetilaa.

Columbia Roadin Suomen-liiketoimintajohtaja Emmi Tervala sanoo, että tavoitteena on ollut luoda työkalu, jonka yritykset saavat helposti käyttöönsä. 

– Samalla Columbia Roadin tunnettuus on kasvanut, ja työkalu nousee usein puheenaiheeksi keskusteluissa uusien asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa, hän lisää.

MAINOS
MAINOS