Mainonnan alan suurpalkinto The One Shown viimeisin, finalisteja edeltävä ehdokaslista on julkaistu. Suomalaisista kampanjoista mukaan pääsivät Nord DDB:n ja McDonald’sin sekä Jimi Vainin McDrip-kampanja, jossa käytetyistä McDonald’sin työasuista tehtiin vaatemallisto.
Kampanja on ehdolla yhteensä neljässä eri kategoriassa: Cultural Driver – Popular Culture Impact, Creative Effectiveness – Brand Partnerships, Public Relations – Brand Partnerships ja Social Media – Brand Partnerships.
Short-listalla on ehdokkaita yhteensä lähes 70 maasta.
Lisäksi Nord DDB:n ja McDonald’sin Togetherness starts with understanding -kampanja on ehdolla kategoriassa Cultural Driver – Multicultural Impact.
Hasan & Partnersin Metsä Groupille tekemä Muoto Visual Identity -kampanja on ehdolla kategoriassa Design – Brand Identity - System, TBWA\Helsinki on ehdolla Design – Innovation in Design -kategoriassa Fortumin Virén-tuolin osalta ja Directors Guild Helsinki on ehdolalla Moving Image Craft & Production – Trailers & Teasers -kategoriassa Tommi Laihon rikosromaania promoavalla Broken Ones -videolla.
Short-listalla on ehdokkaita yhteensä lähes 70 maasta. Eniten ehdokkuuksia on FCB New Yorkilla, 86, joista parhaiten edustettuna ovat Spotifylle ja Michelob Ultralle tehdyt kampanjat.
Varsinaiset finalistit julkistetaan parin viikon päästä, 24. huhtikuuta.