Helsinkiläistoimisto Nord DDB ja McDonald’s ovat saaneet tuoreella markkinointikampanjallaan huomiota myös ulkomaisissa medioissa. Tasa-arvoa edistävä Yhdemmäisyys kuuluu kaikille -kampanja nousi otsikoihin äänilogonsa takia, sillä kampanjassa tehtiin ikonisesta I’m lovin’ it -jinglestä viittomakielinen versio. Tiettävästi äänilogoja ei ole koskaan aiemmin tehty viittomakielellä.
Viittomakielinen äänilogo nousi otsikoihin markkinoinnin maailman merkittävimmissä julkaisuissa, kuten Adweekissa, AdAgessa ja The Drumissa.
Äänilogon viittomakielisen version teki Signmark, joka tehtaili jinglestä myös täyspitkän version.
– Oli kampanjan lähtöpiste sitten Helsinki tai New York, McDonald’s-brändin ääni kantaa. Viittomakielisten tasa-arvoinen kohtelu on äärettömän tärkeä aihe maailmanlaajuisesti, ja on hienoa olla ravistelemassa rakenteita yhdessä Mäkkärin kanssa, Nord DDB:n luova johtaja Kalle Wallin sanoi viime viikolla.
– Koko homma liittyy "Mäkkärin" yhdemmäisyysplatformiin, jossa yritys puhuu paljon inklusiivisuudesta ja yhdessä olemisesta. Nimenomaan halutaan puhua siitä, mitä hyviä asioita brändi tekee. Jos jokin brändi on inklusiivinen, se on McDonald’s. Siellä voi kohdata millaisia ihmisiä tahansa.
Wallin toivoo, että paljon huomiota saanut työ auttaa Nord DDB:tä pääsemään mukaan McDonald’sin globaaleihin kampanjoihin.
– Tämä on kiinnostanut globaalilla tasolla, vaikka kampanja onkin suomalainen. Siellä osataan arvostaa sitä, mitä Suomessa teemme. Toivottavasti pääsemme tekemään jatkossa yhteisiä globaaleja juttuja.