Suomen lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat palkittiin 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa Young Lions Finland -suunnittelukilpailussa.
Kilpailuun osallistui yhteensä 44 tiimiä 50 kilpailutyöllä. Sarjoja oli yhteensä seitsemän, ja työt toteutettiin lasten syöpätutkimusta tukevan Aamu Säätiön antamien toimeksiantojen perusteella. Sarjasta riippuen kilpailutyö tuli toteuttaa vain 24 tai 48 tunnin aikana. Säätiö voi halutessaan keskustella voittajien kanssa mahdollisuudesta toteuttaa heidän suunnitelmansa omassa markkinoinnissaan ja viestinnässään tulevaisuudessa.
"Olemme erittäin ylpeitä nuorista lahjakkuuksistamme."
Jokaisen sarjan paras tiimi pääsee edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun sekä osallistumaan Ranskassa järjestettävään Cannes Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa.
– Olemme erittäin ylpeitä nuorista lahjakkuuksistamme, jotka ovat osoittaneet poikkeuksellista osaamista ja innovatiivisuutta. Tämä kilpailu tarjoaa heille mahdollisuuden kehittää itseään, verrata omia kykyjään kansainväliseen tasoon sekä saada arvokasta kokemusta kansainvälisestä kilpailusta, sanoo kilpailun järjestäneen Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki tiedotteessa.
Design (visuaalisen identiteetin suunnittelu)
Hopeaa: Keep Hope Alive. Sasu Lahdensuo Woerks Oy & Samuli Kyttälä, Freelancer
Kunniamaininta: The Morning Ribbon.Idaliina Karppanen, Drama Queen Communications & Julia Suvisalmi, Folk Finland
Digital (digikampanjan suunnittelu)
Kultaa: Don’t be patient. Joel Petzold, KIDS Agency & Marianna Metsänheimo, KIDS Agency
Hopeaa: ReSearch Engine. Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer
Pronssia: Aamu Initiative - Turn "If" into "When". Yana Basenko, Bou & Eemeli Tani, Bou
Kunniamaininta: Life is worth playing. Rasmus Kärkkäinen, Bob the Robot Oy & Pauline Korp, Bob the Robot Oy
Film (mainosfilmin suunnittelu)
Kultaa: Let there be swipe. Unni Leino, Oy SEK Ab & Matilda Leppäkoski, Oy SEK Ab
Hopeaa: The invisible ones. Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer
Marketers (mainostajan inhouse -toiminnoissa työskenteleville, luovan briiffin suunnittelu)
Pronssia: Keep on dreaming. Vilja Turunen, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta & Nelli Pajuharju, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Media (mediasuunnitelma, jossa hyödynnetään myös perinteisen median ulkopuolisia kanavia)
Kultaa: Cause: Unknown. Jenny Kettunen, Havas Helsinki & Emma Koukonen, Havas Helsinki
Pronssia: Play Your Role. Eveliina Pärssinen, OMD Finland Oy & Salla Keränen, N2 Creative Oy
Pronssia: Brewing hope for the Childhood Cancer. Aino Mäki, IPG Mediabrands Finland Oy & Sofia Hendrén, IPG Mediabrands Finland Oy
PR (innovatiivisen viestintä- ja vaikuttamisstrategian laadinta)
Kultaa: Dawn.web. Saana Simander, Bob the Robot & Samy Wilkman, Bob the Robot
Hopeaa: Brave for a Reason. Oona Pääskynen, Miltton Oy & Erika Raiskinen, Miltton Oy
Hopeaa: Tear down the walls of cancer isolation. Liisa Myllymäki, Bou & Jutta Sibakov, Bou
Kunniamaininta: The Cancer Experience. Tiia Rahkonen, TBWA\Helsinki & Emma Pettersson, TBWA\Helsinki
Print (printtimainoskampanjan suunnittelu)
Kultaa: No Last Words. Emilia Nordgren, SEK & Eevi Kolinen, SEK
Hopeaa: The Other Alphabet. Johanna Vierimaa, TBWA\Helsinki & Katariina Ollari, Bob The Robot