John Schnobrich / Unsplash
Luovuus

Nuoret markkinoijat kisasivat paikoista Cannesiin – nämä osaajat matkaavat kesäkuussa Ranskaan

24.4.2023 9:34
Mikko Perttunen
Työt toteutettiin Aamu Säätiön toimeksiantojen perusteella seitsemässä sarjassa.

Suomen lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat palkittiin 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa Young Lions Finland -suunnittelukilpailussa.

Kilpailuun osallistui yhteensä 44 tiimiä 50 kilpailutyöllä. Sarjoja oli yhteensä seitsemän, ja työt toteutettiin lasten syöpätutkimusta tukevan Aamu Säätiön antamien toimeksiantojen perusteella. Sarjasta riippuen kilpailutyö tuli toteuttaa vain 24 tai 48 tunnin aikana. Säätiö voi halutessaan keskustella voittajien kanssa mahdollisuudesta toteuttaa heidän suunnitelmansa omassa markkinoinnissaan ja viestinnässään tulevaisuudessa.

"Olemme erittäin ylpeitä nuorista lahjakkuuksistamme."
MAINOS

Jokaisen sarjan paras tiimi pääsee edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun sekä osallistumaan Ranskassa järjestettävään Cannes Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa.

– Olemme erittäin ylpeitä nuorista lahjakkuuksistamme, jotka ovat osoittaneet poikkeuksellista osaamista ja innovatiivisuutta. Tämä kilpailu tarjoaa heille mahdollisuuden kehittää itseään, verrata omia kykyjään kansainväliseen tasoon sekä saada arvokasta kokemusta kansainvälisestä kilpailusta, sanoo kilpailun järjestäneen Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki tiedotteessa.

2023 Young Lions Finland -kilpailun palkitut tiimit

Design (visuaalisen identiteetin suunnittelu)

Hopeaa: Keep Hope Alive. Sasu Lahdensuo Woerks Oy & Samuli Kyttälä, Freelancer

Kunniamaininta: The Morning Ribbon.Idaliina Karppanen, Drama Queen Communications & Julia Suvisalmi, Folk Finland

Digital (digikampanjan suunnittelu)

Kultaa: Don’t be patient. Joel Petzold, KIDS Agency & Marianna Metsänheimo, KIDS Agency

Hopeaa: ReSearch Engine. Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer

Pronssia: Aamu Initiative - Turn "If" into "When". Yana Basenko, Bou & Eemeli Tani, Bou

Kunniamaininta: Life is worth playing. Rasmus Kärkkäinen, Bob the Robot Oy & Pauline Korp, Bob the Robot Oy

Film (mainosfilmin suunnittelu)

Kultaa: Let there be swipe. Unni Leino, Oy SEK Ab & Matilda Leppäkoski, Oy SEK Ab

Hopeaa: The invisible ones. Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer

Marketers (mainostajan inhouse -toiminnoissa työskenteleville, luovan briiffin suunnittelu)

Pronssia: Keep on dreaming. Vilja Turunen, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta & Nelli Pajuharju, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Media (mediasuunnitelma, jossa hyödynnetään myös perinteisen median ulkopuolisia kanavia)

Kultaa: Cause: Unknown. Jenny Kettunen, Havas Helsinki & Emma Koukonen, Havas Helsinki

Pronssia: Play Your Role. Eveliina Pärssinen, OMD Finland Oy & Salla Keränen, N2 Creative Oy

Pronssia: Brewing hope for the Childhood Cancer. Aino Mäki, IPG Mediabrands Finland Oy & Sofia Hendrén, IPG Mediabrands Finland Oy

PR (innovatiivisen viestintä- ja vaikuttamisstrategian laadinta)

Kultaa: Dawn.web. Saana Simander, Bob the Robot & Samy Wilkman, Bob the Robot

Hopeaa: Brave for a Reason. Oona Pääskynen, Miltton Oy & Erika Raiskinen, Miltton Oy

Hopeaa: Tear down the walls of cancer isolation. Liisa Myllymäki, Bou & Jutta Sibakov, Bou

Kunniamaininta: The Cancer Experience. Tiia Rahkonen, TBWA\Helsinki & Emma Pettersson, TBWA\Helsinki

Print (printtimainoskampanjan suunnittelu)

Kultaa: No Last Words. Emilia Nordgren, SEK & Eevi Kolinen, SEK

Hopeaa: The Other Alphabet. Johanna Vierimaa, TBWA\Helsinki & Katariina Ollari, Bob The Robot

MAINOS
MAINOS