OMD Worldwide on valittu maailman parhaaksi mediatoimistoksi, kertoo media-alaan keskittyneen tutkimusyhtiö Recman analyysi. OMD:n kohdalla esiin nostettiin etenkin digitaalisten palvelujen laatu ja monipuolinen asiakaskanta.
Ketju on menestynyt myös Suomessa. Tutkimusyhtiö COMvergencen mukaan OMD Finland voitti koronavuonna enemmän asiakkaita kuin kilpailijansa. Toimiston asiakkaiksi tulivat muun muassa Alko, H&M, Helsingin kaupunki ja Kiinteistömaailma. Arvion mukaan uudet asiakkaat tuovat OMD:lle lisää liikevaihtoa 12 miljoonaa euroa.
OMD Finland on osa Omnicon Media Group -konsernia, jonka Recma valitsi Suomen kolmanneksi parhaimmaksi markkinointiryhmäksi yhdessä Dagmarin kanssa. Recman mukaan Suomen parhaan markkinointiryhmän titteli kuuluu Mediabrands Finlandille, joka jätti Dentsun toiseksi.
OMD Finlandin toimitusjohtaja Markus Grannenfelt kertoo, että yritys onnistui viime vuonna erinomaisesti onnistuneen digitaalisen kehitystyönsä ansiosta.
– Olemme onnistuneet nopeuttamaan mediaostamista automatisoinnilla. Uusien työkalujen avulla pystyimme jo pandemian varhaisessa vaiheessa tarjoamaan asiakkaillemme tukea liiketoiminnan kasvattamiseen ja brändien suojelemiseen, Grannenfelt sanoo OMD:n tiedotteessa.
– Pandemia iski toimialalle aluksi rajusti, ja moni joutui keskittymään kriisistä selviytymiseen. Me pystyimme katsomaan eteenpäin ja kasvattamaan asiakasmääräämme enemmän kuin mikään muu toimisto.
OMD Finland ei menettänyt viime vuonna yhtään asiakasta, joihin kuuluu edelleen isoja brändejä aina Teliasta Nissaniin ja LähiTapiolasta McDonald’siin.
– Alkuvuosikin on käynnistynyt hyvässä vireessä. Kasvavaan asiakasjoukkoomme on liittynyt muiden muassa Varma, Grannenfelt lisää.