Paulig luopuu kasviproteiiniin keskittyvästä Gold&Green-liiketoiminnastaan, joka on tunnettu suositusta suomalaisinnovaatiosta nyhtökaurasta. Paulig aikoo kasviproteiinin sijaan panostaa kasvuun tärkeimmissä tuoteryhmissään, joihin kuuluu texmex, kahvi, mausteet ja snacksit.
Lue myös: Paulig ostaa espanjalaisyrityksen, jolta löytyy yksi Euroopan laajimmista texmex-valikoimista
Gold&Green Foods on ollut osa Pauligia vuodesta 2016. Paulig on tukenut tuotemerkin kehitystä ja investoinut sen tuotantoon, organisaatioon ja kansainväliseen kasvuun. Nyt Gold&Green-brändi, aineeton omaisuus sekä sen tutkimus- ja kehitystoiminta siirtyy suomalaiselle maito- ja elintarvikealan yhtiölle Valiolle.
– Uskomme, että kasvipohjaiset ruokavaliot ovat kasvava trendi, ja jatkamme kasvun edistämistä texmex-, mausteet- ja snacks-tuoteryhmillämme. Vuosien aikana olemme investoineet Gold&Greenin kansainväliseen kasvuun, ja tuotteita on tällä hetkellä saatavilla 17 maassa. Emme ole kuitenkaan onnistuneet kasvattamaan liiketoimintaa kannattavasti, Pauligin toimitusjohtaja Rolf Ladau sanoo tiedotteessa.
Ladau kertoo Valion kanssa tehdyn sopimuksen varmistavan brändin jatkuvuuden ja mahdollistavan sen täyden potentiaalin toteutumisen tulevaisuudessa.
– Gold&Green on edelläkävijä kasvipohjaisissa elintarvikkeissa ja uusien tuotteiden kehittämisessä, ja Valio on kehittänyt menestyksekkäästi kasvipohjaisen Oddlygood-tuotevalikoiman. Gold&Greenin tutkimus- ja kehitystiimi liittyy nyt tukemaan strategista tavoitettamme, jonka mukaisesti tähtäämme entistäkin vahvempaan asemaan kasvavilla kasviproteiinimarkkinoilla. Kehitämme yhdessä Gold&Greenin tuotekehitysputken innovaatioita ja jatkamme brändin tarinaa, kertoo kasvuliiketoiminnoista ja tuotekehityksestä vastaava johtaja Tuomas Salusjärvi Valiolta.