Suomalaiset viettivät syyskuussa päivittäin keskimäärin 2 tuntia ja 47 minuuttia television ääressä tai suoratoistopalveluita käyttäen, kertoo Finnpanelin tutkimus.
Maksulliset suoratoistopalvelut ovat yhä suositumpia. Syyskuussa 40 prosenttia kotitalouksista tilasi maksullisia suoratoistopalveluita.
Netflix on pitkään ollut Suomen suosituin maksullinen suoratoistopalvelu, mutta sen tilaajamäärä on viime vuosina hieman laskenut. Elo–syyskuun vaihteessa 723 000 kotitaloutta tilasi Netflixiä, mikä on 4 prosenttia vähemmän kuin edellisvuonna. Seuraaviksi suosituimpia suoratoistopalveluita olivat HBO Max (351 000 tilaajaa) ja Disney+ (343 000 tilaajaa). Molemmat kasvoivat 6 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.
C Moren maksullista sisältöä (suoratoisto + maksukanavat) tilasi yhteensä 385 000 suomalaistaloutta. C More yhdistyi osaksi uutta MTV Katsomoa lokakuun alussa.
MTV:n suoratoistopalvelut yhdistyivät uudeksi MTV Katsomoksi
Perinteiset TV-kanavat ovat edelleen vahvoja Suomessa. Syyskuussa TV-kanavat tavoittivat viikoittain 82 prosenttia kolme vuotta täyttäneestä väestöstä. Kotimaisten TV-toimijoiden suoratoistopalvelut tavoittivat vastaavasti 42 prosenttia suomalaisista ja Netflix 45 prosenttia.
Yle Areena tavoitti syyskuussa viikoittain 25 prosenttia kolme vuotta täyttäneistä suomalaisista.
94 prosentilla kotitalouksista oli vähintään yksi tv-vastaanotin elo–syyskuun vaihteessa, ja puolella tv-talouksista oli käytössä nettiin kytketty älytelevisio.