Tapahtumamarkkinointiin keskittynyt Tapaus-konserni on tehnyt yrityskaupan Ruotsissa. Yritys tiedottaa ostaneensa tapahtumamarkkinointitoimisto Nine Yardsin, josta tulee osa konserniin kuuluvaa Eventyr Ab:ta.
Nine Yards on palkittu göteborgilaistoimisto, jonka liikevaihto on vajaat yhdeksän miljoonaa euroa. Sen asiakkaisiin kuuluvat muun muassa Volvo ja Carlsberg.
Tapaukselle yritysosto on tärkeä askel, sillä kaupan myötä Eventyr ja Nine Yards muodostavat yhdessä Ruotsin suurimman tapahtumatoimiston ja vahvistavat konsernin kokonaistarjontaa.
Kauppa myös tukee Tapauksen strategiaa, jonka mukaan konserni tähtää Pohjoismaiden markkinajohtajaksi. Tapaus-konsernin toimitusjohtaja Timo Aalto (kuvassa takana oikealla) kertoi MarkkinointiUutisille viime kesänä, että yhtiön liikevaihtotavoite on 2023 loppuun mennessä 50 miljoonaa euroa, ja silloin Tapaus voisi olla tapahtumatoimistojen selkeä markkinajohtaja Pohjoismaissa. Ennen koronaa konsernin pro forma -liikevaihto pyöri yli 27 miljoonassa eurossa, mutta viime vuonna liikevaihto laski luonnollisista syistä vajaaseen 15 miljoonaan.
Tapaus-konsernin emoyhtiö Experimental Marketing Invest Oy hankki sata prosenttia Nine Yardsin osakkeista. Uudessa yhtiössä työskentelee 68 työntekijää, ja toimistot löytyvät Tukhomasta ja Göteborgista. Suomessa konsernin toimistot sijaitsevat Helsingissä, Tampereella ja Turussa.