Kolme Pohjoismaiden johtavaa markkinoinnin ja viestinnän alan mediaa yhdistää voimansa journalistiseen yhteistyöhön, joka tarjoaa lukijoille paremman käsityksen Ruotsin, Tanskan ja Norjan tapahtumista, kertoo norjalainen Kampanje.
Pohjoismaisessa yhteistyössä mukana ovat Kampanje, ruotsalainen Resumé ja tanskalainen Markedsføring. Yhteistyötä tehdään sekä suurissa että pienissä journalistisissa projekteissa.
– Viestintäalan muuttuessa yhä pohjoismaisemmaksi ja kansainvälisesti suuntautuneesti Kampanje on erittäin iloinen, että meillä on nyt monialainen yhteistyö. Olemme pitkään haaveilleet vahvemman siteen solmimisesta pohjoismaisten sisarjulkaisujemme kanssa, joten kun ruotsalaiset ja tanskalaiset ystävämme kutsuivat tähän yhteistyöhön, ei mennyt kauaa, kun nousimme Tukholman lentokoneeseen, sanoo Kampanjen päätoimittaja Knut Kristian Hauger.
Pohjoismainen näkökulma tulee yhä tärkeämmäksi viestintä- ja markkinointialalla, kun sekä toimistot että mainostajat tekevät yhä enemmän yhteistyötä ja ovat omistuksessa eri puolella Pohjoismaita. Yhteistyön tarkoituksena on parantaa laatua ja antaa parempi yleiskuva siitä, mitä pohjoismaisilla markkinoilla tapahtuu.
– Yhdistämällä kolme otsikkoa saamme huomattavasti isommat lihakset syventää, kartoittaa ja tutkia pohjoismaisia markkinoita ja muutosten vaikutusta toimialaan paikallisesti, sanoo Resumén päätoimittaja Yasmine Winberg.
Kolme pohjoismaista mediataloa tulevat tekemään jatkuvaa yhteistyötä ideoiden kehittämisessä sekä rajojen yli ulottuvien journalististen tarinoiden tutkimisessa ja tuottamisessa.
– Odotan yhteistyötä kovasti. On monia tärkeitä aiheita, jotka eivät pysähdy Tanskan rajalle. Voimme oppia paljon toisiltamme, sanoo Markedsføringin päätoimittaja Andreas Marckmann Andreassen.