Kuva: Kuvakaappaus Postin lanseerausvideosta.
Brändit

Posti lanseeraa brändinsä Ruotsissa herkuttelemalla maiden naapurirakkaudella

6.3.2025 11:07
Mikko Perttunen
Kampanjan on suunnitellut Ivalo.

Posti-brändi laajenee Ruotsiin ja maaliskuussa yhtiö lanseeraa itsensä uudelle markkinalle rakkauslaululla. B2B-kampanjan on suunnitellut Ivalo Creative, joka on Postin pitkäaikainen kumppani.

Posti on toiminut tähän asti Ruotsissa Aditro Logistics -nimellä, jonka se osti vuonna 2020. Posti tarjoaa Ruotsissa varastointi- ja sisälogistiikkapalveluita sekä logistiikan ammattilaisten henkilöstöratkaisuja. Lisäksi se tukee verkkokauppoja pakettitoimituksissa Suomeen ja Baltiaan.

– On inspiroivaa tuoda Posti-brändiä uusille markkinoille ja rakentaa sen mielikuvaa täysin puhtaalta pöydältä. Parasta yhteistyössämme on ollut asiakkaamme rohkeus kokeilla uutta – sitä ihailen kerta toisensa jälkeen, Ivalon luova johtaja Ilkka Ruotsalainen kommentoi tiedotteessa.

Käärijä heiluu videolla varastossa. Kuva: Kuvakaappaus Postin lanseerausvideolta.
MAINOS

Kampanjassa Käärijä ja Miriam Bryant esittävät Sonny & Cherin klassikon I got you, babe. Kampanjan videolla Suomen ja Ruotsin hellämielinen kinailu päättyy rakkaudenosoituksiin niin urheilun kuin politiikankin areenoilla.

– Emme mene valloittamaan Ruotsia, vaan rakentamaan yhdessä maailman parasta logistiikkaa. Jokin loksahti paikalleen, kun löysimme kampanjaamme kulman, jossa kiteytyy hienosti yhteen tulemisen voima, Postin markkinointi- ja brändijohtaja Jenni Ihatsu toteaa.

Käärijä on Ivalon tiedotteen mukaan yksi suomalaisten tunnetuimmista ja kiinnostavimmista kasvoista Ruotsissa, kun taas Bryant kuuluu Ruotsin rakastetuimpiin nykyartisteihin ja omaa myös suomalaiset sukujuuret.

Artistit suostuivat kampanjaan oikopäätä. Sattumoisin molemmat olivat haaveilleet keskinäisestä yhteistyöstä jo aiemmin. Lanseerauskampanjan ensimmäinen aalto kestää koko maaliskuun.

MAINOS