Tuoreimman Kaupan liiton tutkimuksen mukaan jopa 37 prosenttia vaatetusta ostaneista suomalaisista on ostanut viimeisen 12 kuukauden aikana vaatteita tai jalkineita Prismasta. Tutkimuksen mukaan marketmuodin vahva asema Suomessa saattaa olla yksi syy siihen, ettei kiinalainen ultrapikamuoti ole ottanut Suomessa yhtä suurta jalansijaa kuin monissa muissa maissa.
– Prisman vaate- ja kenkämyynti on tänä vuonna kasvanut markkinaa paremmin. Vahvuutemme on sijainnin tärkeys ostopaikan valinnassa: Prisma on monelle suomalaiselle sijainniltaan sopiva muotikauppa, kertoo S-ryhmän käyttötavarakaupan myyntijohtaja Niko Pesonen tiedotteessa.
Suomalaiset toimivat suhteellisen vastuullisesti esimerkiksi verkkokauppaostosten palautusten kanssa, joskin tuotteiden palauttaminen on kasvussa.
– Postitus takaisin meidän varastollemme Sipoossa on kuitenkin kestävämpi teko kuin palautus toiselle puolelle maapalloa, Pesonen pohtii.
– Muodin ostaminen verkkokaupasta on kasvussa, mutta edelleen yleisempää on ostaa vaatteita ja kenkiä myymälästä, missä niitä voi sovittaa, Pesonen jatkaa.
Lue myös: