MediaRadarin analyysin mukaan Linda Yaccarinon nimittäminen entisen Twitterin, nykyisen X:n toimitusjohtajaksi ei ole merkittävissä määrin tuonut alustalta paenneita yhdysvaltalaismainostajia takaisin, kertoo Marketing Dive.
34 prosenttia 3100:sta alustalla vielä toukokuussa mainostaneesta brändistä ei palannut Twitteriin enää kesäkuussa. Yaccarino aloitti toimitusjohtajana juuri toukokuussa.
Vuoden 2022 ensimmäisen vuosipuolikkaan suurimmista mainostajista moni on vähentänyt Twitter-mainosbudjettiaan tämän vuoden ensimmäisellä vuosipuolikkaalla. Näiden mainostajien joukkoon kuuluvat muun muassa AT&T, Coca-Cola ja General Motors.
Joukko MediaRadarin seuraamia isoja mainostajia käytti viime vuoden ensimmäisellä puolikkaalla 233 miljoonaa Twitter-mainontaan, ja tämän vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana samojen mainostajien käyttämä rahamäärä oli vain 52 miljoonaa. Esimerkiksi Coca-Cola on leikannut panostustaan noin 99 prosenttia.