Vahvan kansainvälisen uran markkinoinnin parissa tehnyt Riku Vassinen on Hasan & Partnersin uusi toimitusjohtaja, toimistoryhmittymä tiedottaa. Nykyinen toimitusjohtaja Johanna Juuvinmaa jatkaa brändien ja asiakaskokemusten muotoilusta vastaavan liiketoiminnan parissa kehittäen samalla ryhmän teknologia- ja innovaatio-osaamista.
Kymmenen vuotta ulkomailla luovia toimistoja johtanut Vassinen on luotsannut muun muassa Ogilvyn toimintaa Afrikassa sekä ohjannut strategiaa ja digitaalista muutosta Singaporessa R/GA:lla ja JWT:llä.
Hän aloittaa Hasanilla huhtikuussa.
– Olen urallani ollut seikkailijaluonne, joka on vienyt minut niin työttömänä Singaporeen kuin Afrikkaan töihin ennen kuin olin edes vieraillut koko mantereella. Koin, että Hasan & Partners tarjosi tällä hetkellä eniten seikkailua ja mahdollisuuksia, Vassinen kertoo päätöksensä taustoja tiedotteessa.
– Toimistona Hasan & Partnersilla on aina ollut vahva identiteetti ja tätä luonnetta haluan yhdessä tiimin kanssa kehittää ja tehdä entistä paremmiksi. Hasan & Partners on ollut myös aina kansainvälinen toimisto niin asiakkaiden kuin henkilöstön osalta, ja on tässä mielessä edelläkävijä niin Suomessa kuin pohjoismaissakin. Tiimien ja näkökulmien monimuotoisuus onkin avainasemassa parhaaseen lopputulokseen pääsemisessä. Palaan Suomeen kuin tulisin uuteen maahan, silmät auki, ilman ennakko-odotuksia mutta suurella innolla, hän jatkaa.
Pitkä taival ulkomailla on tuonut oivalluksia Vassiselle, joka on nähnyt monenlaisia toimistoja.
– Hasan & Partnersin kaltaiset itsenäiset toimistot pystyvät toimimaan rohkeammin, ketterämmin ja enemmän pilke silmäkulmassa kuin kasvottomat holding-yhtiöt tai konsulttitalot. Valta, vastuu ja myös virheet ovat täysin meidän tiimin käsissä. Se on hieno tilanne. Olen aina ollut kasvun johtaja, ja uskon että Hasan & Partnersin yhdistelmällä luovuutta, designia ja strategiaa autamme asiakkaitamme kasvamaan ja samalla kasvamme itse.
Paluu kotimaahan ei ollut Vassiselle selviö, mutta kun vastaan tuli kansainvälisen tason työpaikka, piti tilaisuuteen tarttua.
– On hienoa päästä rakentamaan Hasan & Partnersin seuraavaa kappaletta, ja auttaa luomaan seuraavia suomalaisia menestystarinoita, jotka voivat muuttaa Suomen lisäksi ehkäpä koko maailmaa. Vaikka urallani etenemisestä saan suurimmaksi osaksi kiittää sitä, että ulkomailla minua on luultu ruotsalaiseksi, uskon että Suomella on kaikki edellytykset tulla markkinoinnin suunnannäyttäjämaaksi globaalisti. En olisi pohtinut palaamista Suomeen, ellen kokisi, että täällä on osaamista tehdä kansainvälisesti merkittävää luovaa työtä. Hasan & Partnersin Nesteelle tekemä ”The Most CO2 Friendly Route” on tästä hyvä esimerkki: koko maailma kohtaa ennennäkemättömiä haasteita tulevien vuosikymmenten aikana ja niitä ei voi ratkoa muuta kuin luovuudella, Vassinen summaa.