Markkinoinnin parissa on puhuttu tällä viikolla Louis Vuittonin uudesta mainoskuvasta. Kyse on tietenkin jalkapalloilijoiden Cristiano Ronaldon ja Lionel Messin yhteiskuvasta, jonka molemmat tähtipelaajat julkaisivat omilla tileillään.
Ronaldo ja Messi pelaavat kuvassa shakkia Louis Vuittonin laukun päällä. Kuva oli legenda jo syntyessään, sillä Ronaldoa ja Messiä ei nähdä juuri koskaan yhteiskuvissa kentän ulkopuolella, ja ikonisuutta lisää se, että kuvan ikuisti maailmankuulu valokuvaaja Annie Leibovitz.
Ei liene kovin suuri yllätys, että julkaisut ovat keränneet poikkeuksellisesti huomiota. Ronaldon julkaisu on saanut tähän mennessä reilut 38 miljoonaa tykkäystä, Messin reilut 29 miljoonaa. Ronaldon julkaisusta on tullut jo historian toiseksi suosituin julkaisu Instagramissa.
Historian suosituin julkaisu on kuva kananmunasta. World_record_-tilin julkaiseman munakuvan ideana oli alun perinkin tehdä tykkäysennätys Instagramissa. Tänä päivänä julkaisulla on lähes 56 miljoonaa tykkäystä.
Louis Vuitton on saanut polttaa rahaa yhteen kuvaan, sillä tutkimusyhtiö Nielsenin mukaan Ronaldon kanssa tehdyn sponsoroidun julkaisun media-arvo on noin 3,23 miljoonaa euroa ja Messin kanssa tehdyn julkaisun noin miljoona euroa vähemmän.
Sijoitus on kuitenkin kannattanut, sillä suurten Instagram-lukujen lisäksi mainoksella on kerätty poikkeuksellisen paljon ansaittua mediaa. Julkaisu on näkynyt suurissa medioissa ympäri maailman.
Ronaldolla on Instagramissa yli 500 miljoonaa seuraajaa, ja hän onkin kanavan seuratuin henkilö. Messillä on 377 miljoonaa seuraajaa.