Suomessakin isossa suosiossa oleva markkinointialusta Mailchimp myydään 12 miljardin dollarin eli noin 10,15 miljardin euron hintaan. Mailchimpin ostaa rahoitusohjelmistoihin erikoistunut Intuit, joka tiedotti yrityksen suunnitelmista tiistaina.
Kauppa on määrä viedä päätökseensä ensi vuonna.
Mailchimp on perustettu vuonna 2001, ja alusta tunnetaan etenkin sähköpostimarkkinointiominaisuudestaan. Tänä päivänä kyseessä on kuitenkin kokonaisvaltainen markkinointialusta.
Yrityskauppa tukee Intuitin strategiaa, jonka mukaan yritys haluaa olla “pienten yritysten kasvun keskus”. Mailchimp on suosittu työkalu etenkin pienten yritysten keskuudessa, mutta alustaa hyödyntää myös monet suuret yritykset.
Kaupasta hyötyvät myös Mailchimpin työntekijät, joista jokainen saa mojovan siivun. Yhtiön 1200 työntekijälle annetaan Intuitin osakkeita yhteensä 200 miljoonan dollarin arvosta, joten yksi työntekijä saa osakkeita vajaan 170 000 dollarin edestä.