Mainonnan eettinen neuvosto on antanut kolme huomautusta Same Goal Cloathing -vaatebrändille. Huomautukset koskevat yhteistyötä kahden eri vaikuttajan kanssa.
Kaksi huomautuksista koski yhteistyöjulkaisuja vaikuttaja Rita Niemi-Mannisen kanssa. Yhteistyöjulkaisuja ei ollut merkitty mainostunnisteella, minkä lisäksi Niemi-Manninen sai myös huomautuksen piittaamattomuudesta, sillä hän on saanut neuvostolta myös aiemmin huomautuksia aiheesta.
Myös vaikuttaja Aki Manninen sai huomautuksen yhteistyöstään Same Goal -brändin kanssa piilomainonnasta.
Niemi-Manninen sai lisäksi huomautuksen myös oman yrityksensä Ritaki Oy:n markkinoinnista tilillään.
Neuvosto totesi, että Niemi-Manninen julkaisee tilillä sekä yrityksen markkinointia että henkilökohtaisia julkaisuja, kuten kuvia lapsesta ja lemmikistä. Näiden lisäksi Niemi-Manninen julkaisee tilillä kaupallisia yhteistöitä toisten yritysten lukuun.
Päätöksessä muistutetaan, että kun mainos julkaistaan Instagram-tilillä, jossa on sekä henkilökohtaisia julkaisuja että mainoksia, kuluttajan voi olla vaikea tunnistaa mainoksia muusta sisällöstä. Tällöin mainos on merkittävä mainokseksi.