Hävikkiruokaverkkokauppa Fiksuruoka vahvistaa kasvutavoitteitaan nimittämällä Sami Törmän globaaliksi markkinointijohtajaksi. Törmän vastuualueisiin Fiksuruoalla kuuluu asiakashankinnan ja markkinointitoimien kehittäminen sekä Suomessa että Euroopassa.
Törmä on aiemmin vetänyt markkinointitoimintoja useissa eri kasvuyrityksissä ja ollut lanseeraamassa brändejä uusille markkinoille. Hän toimi esimerkiksi kolmen vuoden ajan Odan kasvu- ja markkinointijohtajana Suomessa. Norjalainen verkkokauppa joutui kuitenkin lopettamaan Suomessa vain vuoden toiminnan jälkeen. Fiksuruokaan Törmän houkutteli yrityksen vastuullinen liiketoiminta, taitava tiimi ja yrityksen potentiaaliset kasvumahdollisuudet.
– Olen uurastanut viime vuodet ruoan verkkokaupan parissa. Vatsa jäi kuitenkin kurnimaan, sillä uuden aallon digitaaliset ja kestävät tavat tehdä ruokaostoksia ovat mielestäni yhä tulevaisuutta. Kun tutustuin Fiksuruoan tiimiin ja työtehtävään, oli hakemus kerta kaikkiaan laitettava sisään, Törmä kertoo tiedotteessa.
Fiksuruoan kansainvälistyminen alkoi vuonna 2022, kun se avasi verkkokaupan Hollantiin ja Belgian hollanninkieliselle alueelle. Yhtiö jatkoi kasvuaan vuoden 2023 alussa laajentamalla toimintaansa Belgian ranskankielisiin osiin, joissa toiminta on lähtenyt hyvin käyntiin. Ulkomailla yhtiö käyttää nimeä Foodello.
– Tällä hetkellä keskitymme kasvuun ja kannattavuuden sekä tehokkuuden parantamiseen nykyisillä markkinoilla, mutta tulevaisuudessa on tarkoitus avata myös lisää markkinoita. Samin kokemus niin kansainvälisestä markkinoinnista kuin ruuan verkkokaupasta tukee vahvasti näitä tavoitteita, Fiksuruoan toimitusjohtaja Juhani Järvensivu kertoo.