Sanoman markkinointipalveluiden liiketoiminnan johtaja ja B2B-organisaation johtoryhmän jäsen Jenni Korhonen on nimitetty Adformin Suomen liiketoiminnan johtajaksi. Sanoman lisäksi hän on aiemmin työskennellyt myös Postilla myynti- ja kehitysjohtajana.
Tanskalainen, vuonna 2002 perustettu Adform on mainosalusta, joka tarjoaa mainostajille, mediatoimistoille ja mediataloille digitaalisen mainonnan työkaluja ohjelmalliseen ostamiseen, myyntiin sekä mainonnan seurantaan ja hallintaan.
Korhonen uskoo, että ohjelmallisessa mainonnassa on Suomessa vielä paljon kasvumahdollisuuksia. Ohjelmallisen ostamisen osuus mainonnan ostoista on täällä suhteellisen pieni verrattuna esimerkiksi muihin Pohjoismaihin ja Eurooppaan. Korhonen tosin tunnistaa myös alan kiristyvän, globaalin kilpailun ja muutosten tuomat haasteet.
– Suomessa median ostamista tehdään vielä paljon paikallisesti ja kampanjapohjaisesti suoraan tutuilta ammattilaisilta. Tämä on pienessä maassa ollut ehdottomasti hyvä ja toimiva tapa, mutta kilpailemme nykyään globaalien alustajättien kanssa. Niiden rinnalla pysymiseen tarvitaan laajempaa yhteistyötä eri toimijoiden välillä. Kehittämällä yhdessä läpinäkyvää, avointa ja vastuullista digimarkkinoinnin ekosysteemiä luomme menestymisen ja kasvun mahdollisuuksia sekä tuottavuutta niin mainostajille, mediatoimistoille, julkaisijoille kuin teknologian tarjoajillekin, Korhonen pohtii tiedotteessa.