Sarianna Haakana on nimitetty suomalaisen, ohjelmallisen natiivimainonnan itsepalvelualusta Readpeakin liiketoimintajohtajaksi vastaamaan Suomen markkinasta. Roolissaan Haakana on vastuussa Suomessa mediatoimistoista, suorista mainostajista sekä julkaisijayhteistyöstä.
Haakana on työskennellyt digimarkkinoinnin parissa yli 10 vuotta ja hänellä on kokemusta niin inhouse-markkinointirooleista kuin markkinointitoimiston puolelta palveluntarjoajana. Viimeisimmässä roolissaan Fonectalla Haakana vastasi koko mainonnan palveluliiketoiminnan kehittämisestä sekä tuloksellisuudesta.
– On ollut mahtavaa seurata jo vuosia sivusta Readpeakin vahvaa tekemistä ja kasvua, ja vielä iloisempi olen saadessani hypätä itsekin mukaan. Yhteistyö mediatoimistojen sekä suorien mainostajien kanssa on ensisijaisen tärkeää, ja tätä tullaan kehittämään entisestään. Tavoite on, että Readpeak on Suomessa natiivimainonnan markkinajohtaja ja suunnannäyttäjä, marraskuun alussa Readpeakilla aloittanut Haakana maalailee tiedotteessa.
Aiemmin Suomen liiketoimintajohtajana toiminut Ville Veikkolainen siirtyy yrityksen sisällä tuloksellisuusjohtajan rooliin kehittämään globaalilla tasolla asiakkaiden natiivimainonnan tuloksellisuutta sekä mainosalustan suorituskykyä.
Readpeakissa odotetaan kasvun jatkuvan yleisesti haastavasta markkinatilanteesta huolimatta.
Readpeak toimii tällä hetkellä kaikissa Pohjoismaissa sekä Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä sekä Iso-Britanniassa. Katseet on kohdistettu tällä hetkellä uusiin avattaviin markkinoihin, kuten Hollantiin, Belgiaan ja Ranskaan. Yrityksen liikevaihdon kasvu on noin 90 prosenttia ja Readpeakissa odotetaan kasvun jatkuvan yleisesti haastavasta markkinatilanteesta huolimatta.
Viime vuonna yrityksen Suomen liikevaihto oli 2,6 miljoonaa euroa. Readpeak on palkannut äskettäin riveihinsä maajohtajat myös Saksaan sekä Iso-Britanniaan. Lähivuosina henkilöstömäärän odotetaankin kasvavan nykyisestä 20 työntekijästä yhteensä viiteenkymmeneen.