Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio WARC on listannut WARC Rankings Creative 100 -listalle viime vuoden menestyneimmät kampanjat, brändit, toimistot ja mainostajat. Analyysi perustuu toimijoiden sijoituksiin alan kansainvälisissä kilpailuissa.
Menestyneimmän brändin paikalla jatkaa Burger King jo viidettä peräkkäistä vuotta. Kärki kolmikkoon mahtuivat myös Heineken ja Google.
Esimerkiksi Budweiser-brändistä tunnettu Anheuser-Busch InBev oli toistamiseen menestyksekkäin mainostaja. Toiselle sijalle noussut Unilever tiputti Burger Kingin emoyhtiön Restaurant Brands Internationalin kolmannelle sijalle.
Viime vuoden menestynein kampanja oli mainostoimisto Leo Burnettin Chicagon toimiston tuottama The Lost Class -kampanja, joka on toteutettu Change the Ref -järjestölle. Kampanjan tavoitteena oli lisätä tietoisuutta aseväkivallasta. Change the Ref ajaa aselakien kiristämistä Yhdysvalloissa. Järjestön on perustanut Manuel ja Patricia Oliver. Pariskunnan poika Joaquin sai surmansa kouluammuskelussa vuonna 2018.
Kampanjan videolla nähdään 3044 tyhjää tuolia, jotka edustavat kaikkia niitä nuoria, jotka olisivat valmistuneet vuonna 2021, elleivät olisi kuolleet ammuskelussa. Tuolien edessä Kansallisen kiväärijärjestö NRA:n entinen puheenjohtaja David Keene pitää valmistujaispuhetta ”tyhjälle luokalle”, mistä myös kampanjan nimi The Lost Class tulee.
Toimistokentällä voittajissa ei nähty yllätyksiä. Vuoden menestyneimmän toimiston titteli jaettiin viime vuoden tapaan Publicis-ketjun Milanon toimistolle. Myös toimistoverkostojen paras Ogilvy uusi viime vuoden voittonsa.