Unsplash/Charles Deluvio
Mainonta

Smartclip tuo markkinoille uudenlaisen mainosratkaisun, joka vastaa uusien kohdentamiskäytäntöjen kasvavaan kysyntään

8.2.2022 13:50
Minna Lehto
Smartclipin ratkaisu yhdistää sosiodemografisen datan ja kontekstuaaliset kohdentamisominaisuudet.

Mainostajat ovat jo jonkin aikaa etsineet uudenlaisia ratkaisuja mainonnan kohdentamiseen, kun Googlen Chrome-selain päättää kolmannen osapuolien evästeiden tukemisen.

Videomainonnan alusta Smartclip lanseeraa uudenlaisen kohdennusratkaisun, joka vastaa evästeiden poistumiseen ja uusien kohdentamiskäytäntöjen kasvavaan kysyntään. Ratkaisu yhdistää sosiodemografisen online- ja offline-datan sekä kontekstuaaliset kohdentamisominaisuudet.

Lue myös: Tätä Googlen kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen oikeasti tarkoittaa suomalaisille mainostajille

Ratkaisun avulla mainostajat voivat tavoittaa ennalta määritellyt kohderyhmät, jotka edustavat markkinoinnin kannalta tärkeitä kuluttaja- ja yleisösegmenttejä. Mainonnan kohdentaminen ja yleisöjen tavoittaminen voidaan tehdä ilman käyttäjien yksilöiviä tietoja.

– Yksityisyys ja kohdentaminen nähdään usein vastakohtina, mutta näin ei välttämättä ole. Meidän ei tarvitse tietää millä kaikilla sivuilla käyttäjä vierailee voidaksemme kohdentaa tehokkaasti tietyille käyttäjäryhmille. Smart Audiences -ratkaisu on osoitus siitä, sanoo Smartclip Europen toimitusjohtaja Thomas Servatius tiedotteessa.

Smartclip on kehittänyt valmiiksi yksitoista kohderyhmää vastaamaan mainostajien tarpeisiin. Nämä valmiit kohderyhmät pitävät sisällään laajan kirjon kiinnostuksenkohteita ja mukailevat yleisintä kuluttajakäyttäytymistä. Ennalta määritellyt ryhmät vaihtelevat tekniikasta ja taloudesta kiinnostuneista yleisöistä vapaa-ajan teemoja arvostaviin kohderyhmiin.

Smartclipilta kerrotaan, että uusia kohderyhmiä voidaan myös räätälöidä mainostajien tarpeiden mukaan täydentämään ennalta määriteltyjen yleisösegmenttien ja persoonien valikoimaa. Muitakin parametrejä voidaan käyttää parhaan kohdentamisvaihtoehdon ja oikean yleisön varmistamiseksi, mutta aina käyttäjien yksityisyyttä kunnioittaen ja ilman evästeiden käyttöä.

– Mainostajat voivat rajata yleisöjä tehokkaasti paikallisen kohdennuksen avulla, joka perustuu heidän valitsemaansa sosiaaliseen luokkaan.  Kohdentamalla sosiodemografisten elementtien perusteella sisältöön, joka sopii mainosbrändiin ja ympäristöihin, ja joihin käyttäjä luottaa, luomme hyvän mainontakokemuksen sekä käyttäjille että mainostajille, Servatius jatkaa.

Lue myös: Adformin testikampanja antaa mainostajille tärkeää oppia ensikäden evästeiden käytöstä mainonnan kohdentamisessa

MAINOS
MAINOS
MAINOS