Suomalainen huippuyhtiö Smartly.io laajentaa toimintaansa uuden yritysoston myötä. Digitaalisen mainonnan luovan sisällön ja optimoinnin työkaluja kehittävä Smartly tiedottaa ostaneensa mainosteknologiayritys Viralspacen, joka toimii Yhdysvalloissa Piilaaksossa.
Viralspacen kehittämän teknologian avulla mainostajat voivat selvittää, mistä kuva- ja videoelementeistä mainos kannattaa rakentaa, jotta mainos tuo parhaat mahdolliset tulokset.
Kauppa tukee Smartlyn kasvustrategiaa, jonka mukaan yritys pyrkii ottamaan vahvempaa asemaa myös perinteisten mainostajien digimainonnan ohjelmistona. Yritysoston lisäksi strategiaa tukevat uuden tuotekehityshubin perustaminen Berliiniin sekä johtoportaan uudistukset. Lauri Tarkkala on palkattu teknologiajohtajaksi vetämään kansainvälistä tuotekehitystiimiä. Lisäksi asiakkuusjohtajaksi on nimitetty Ryanne Laredo.
– Teknologian lisäksi vahva yrityskulttuurimme on luonut pohjan kannattavalle kasvulle. Kasvutahdin kiihtyessä meillä on nyt vakaa pohja viedä suomalaista ohjelmisto-osaamista myös entistä lähemmäs asiakkaitamme Yhdysvalloissa ja Euroopassa, sanoo Smartlyn toimitusjohtaja ja perustaja Kristo Ovaska (kuvassa vasemmalla) tiedotteessa.
Yli 550 henkilöä työllistävä Smartly on alansa markkinajohtaja, jonka asiakkaisiin kuuluu maailman tunnetuimpia brändejä aina Ebaysta Uberiin. Vuonna 2019 Smartlyn pääomistaja vaihtui, kun amerikkalainen pääomasijoitusyhtiö Providence Equity Partners teki yhtiöön 200 miljoonan euron arvoisen enemmistösijoituksen.